9år och arg

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Fanny300
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 22 jun 2016, 10:30

9år och arg

Inlägg av Fanny300 »

Hej,
Det var ett tag sedan jag behövde er hjälp.
Livet har rullat på och att har funkat bra tils hon fyllde 9 år.
Hon bryter ofta ihop om det inte blir som hon vill. Min man tycket att vi skall straffa henne hårdare när om skriker och gapar. Jag känner att det inte löser det.


Det börjar alltid när hon är trött. Sist var det när vi kom efter en dag på Liseberg. Hon hade fått allt och åkte massor. När vi kom hem ville hon ha chips innan hon skulle lägga sig. Vi försöker förklara att vi har ätit så mycket godis mm att chipsen sparar vi till en annan dag.
Men hon blev så arg. Skrek att det hade vi lovat, vi var stygga och hon tänkte flytta mm. Otacksamma unge!!! Jag försökte lugna henne men det slutade att hon grinade sig till söms. FY!!!

Jag försökte vara lugn men det tar ändå lång tid innan hon lugnar sig.

Dessa utbrott har ökat i antal och längd.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: 9år och arg

Inlägg av TorsMamma »

Hej Fanny välkommen tillbaka. Läs gärna oakarins stråd här under din, den är bra!

Du har ju kommit på NÄR detta uppstår, hon blir övertrött helt enkelt så visst förebyggande kanske kan vara på sin plats? Sen skriver ju Anna om paktandet och just i detta blogginlägget tycker jag att Petra beskriver det hela bra. Man kan liksom inte straffa bort övertrötthet. Hon är 9 år och behöver minst 10,5-11,5 tim sömn/natt också. Många missar detta för kompisarna inte får samma mängd.

http://petrakrantzlindgren.se/2011/09/0 ... rig-nojda/

Läs i BB om 9-åringen också. Kanske även 10-åringen samt kpitlet fostran om man så vill.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"