Vagna

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Sigrids mamma
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 08 maj 2015, 17:16

Re: Vagna

Inlägg av Sigrids mamma »

Glädje och lycka, vi gör stora framsteg!! \:D/ Lillan har börjat svara på buffandet. Tre dagar i rad har hon somnat och somnat om under förmiddagsluren med max 2 omgångar buff! Lunchluren har hon fått ta i vagnen på promenad vilket också varit en träningssak eftersom hon tidigare har ogillat vagnen starkt. Nu somnar och somnar hon om med några skak och dunk i handtaget! :D

Vi får jobba vidare med eftermiddagsluren, den är fortfarande jättebesvärlig. Dessutom har hon börjat vakna vid 5-tiden på morgonen och har svårt att sova. Hon somnar till men vaknar upp ganska snabbt igen och skriker. Finns det något bra tips på hur vi får henne att sova efter 5 på morgonen? Jag gissar på att det är buffande och attityd som gäller.

Kram!
Sigrid född 150404
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Vagna

Inlägg av mamaA »

=D> =D> =D>
Härligt att höra!

Eftermiddagsluren är den besvärligaste för de flesta. Jag höll på bli galen på den då min lille nästan alltid vaknade efter 45 min då och inte somnade om. När jag väl kortade den luren till 45 min var det jätteskönt :D .

Hur är det med mörkläggningen? Det är superviktigt att det är så kolmörkt i rummet att man inte ser handen framför sig, annars har bebis en tendens att vakna alldeles för tidigt. Minsta ljusstimma tycks få dem att tro det är morgon när de är små och ja det är buffning och attityd som gäller. Buffa dock bara om hon ber om hjälp, ligger hon och pratar så låt henne hållas men när hon blir olycklig så buffa.

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"