Träning 2015!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
lgh140

Re: Träning 2015!

Inlägg av lgh140 »

Vad ni kämpar! =D> [-o<

Här går det rätt trögt med träningen tyvärr.. Förra veckan var jag så galet trött, kom iväg på ett konditionspass och en kortare yoga. Denna veckan ett konditionspass och ett styrkepass. Inte alls vad jag hade tänkt men såklart bättre än inget. Jag har så svårt att träna på kvällarna - är en riktig morgonmänniska. Men för att vardagen ska gå ihop åker maken till jobbet vid fyra så då försvinner den möjligheten. Men men, hoppas på en vecka med mer energi iaf :D
/Frida

Vilhelm februari 2012
Lova och Elvira juli 2013
Hedvig född 2016-08-05
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Ja, 2 pass är bättre än inget. Just "mina" YAYOG-pass är ju så bra att ta till om man inte kan/vill ta sig iväg någonstans.

Jag fick ihop 5 pass:

Mån: Organiserad utomhusgympa, pass 1 av många som kommer framöver. Bra pass på 1 tim lite åt aerobics.
Ons: Yayog överkropp 36 min
Tors: Yayog core 36 min
Fre: Motionscykel 1 tim
Lör: joggade 5 km.

I veckan som kommer börjar även ett gratis utomhuspass på onsdagar. Jag är på! :D
Det lär bli lite olika pass olika gånger på både måndag/onsdagar.
Jag kände mig lite omodern i klädseln bland alla piffiga tränare... :oops: Får nog investera i lite nya kläder tror jag...

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Jag kastar in handduken för denna veckan. Bara att inse att jag inte orkar ett pass idag. I fredags bröt en rejäl förkylning ut :( Hur mycket snor får det plats i ett huvud?? :shock:

Innan det bröt ut hann jag med 3 pass i alla fall:

Mån: Gymmix gratis utegympa 1 tim med fokus på kondition/styrka

Ons: Lindas gym gratis utegympa 1 tim. Box (i luften) 30 min + puls 30 min

Tors: Yayog Core 24 min.

Båda gratis-passen var mycket bra! Känns bra att variera träningen med lite nytt! :D

Nu hoppas jag att jag kommer kunna hänga med på måndagspasset imorgon, men jag tvivlar... :?
Kanske bör jag vila ut skiten...

Kram Anna
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Å din stackare! Barnen har varit riktigt förkylda i en vecka och nu börjar jag känna att det är på g... BLÄ för att vara sjuk :evil: Roligt iaf att du hittat nya träningsmöjligheter Anna :)

Här blev det tre "riktiga" pass och ett med mysyoga:
Mån - dans
Ons - styrka
Fre - 40+10 min löpning med cykelvagnen
(Lör - yoga)

Hittills har jag bara sprungit med vår vanliga vagn, men nu provade jag att sätta på vagnshjulet på cykelvagnen och ge mig ut i spåret. Många backar så rumpa/lår är fortfarande lite mörbultade. Bra också med en halvt uttråkad treåring i som helst vill springa själv - då var jag liksom tvungen att spurta på ibland så det blev lite kul ;)

Krya på dig Anna!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Härligt ni hann med några pass i alla fall innan förkylningar! =D>

Krya på er riktigt fort!!! :( :heart:

Tor var sjuk denna helgen men jag har tränat för fullt, dock råkade jag vricka/stuka foten så resten av veckan sker med tejpad fot. :P :wink:

Så söndag förra veckan 2 tim, som vanligt kobudo och karate.
Denna veckan:
Tis 1 tim karate
Ons 1,15 karate och 1,10 kobudo
Lördag 3,10 tim karate läger (eller 4 tim om man räknar in nästan en timme paus)
Söndag 30 min kobudo och 1,5 tim karate (men i ärlighetens namn är jag för trött och sliten idag för att kunna köra bra)

Nya pepping tag inför nästa vecka, då har vi gradering i kobudo också på lördagen. Men har vi tur får mamma ledigt på söndag då sonen graderar sig. Sen bara 1 vecka kvar på denna termin, då tänkte jag försöka gå ner till 1 dag/v i 2,5 tim om jag kan över sommaren ca 3 mån. Lite återhämtning, båtåkning, läkning av diverse småskador och massa, massa blåmärken. :roll: :mrgreen: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Förra veckan lade jag ju ned det här med träningen helt, och det kändes SÅ rätt och skönt!

Den här veckan:
Mån: Styrka överkropp, supersets.
Ons: Styrka underkropp
Fre: Styrka överkropp, supersets.
Lör: Styrka underkropp.

Nu ser det här ju kanske mycket ut, men det är ju som en vanlig vecka, bara att jag delat upp kroppen istället för att köra helkroppspass :D Men det kändes bra, ska nog varva lite mellan detta och cirkelpassen i fortsättningen. Blev ett par övningar extra på överkroppspassen.

anna, vila lite nu! Tänk på hjärtat. Men typiskt, det ska väl inte vara förkylningstider nu :evil:
Och Torsmamma behöver visst ta hand om sig också låter det som. Hoppas du lyckas ta den där återhämtningen i sommar!
Jag funderar också på jogg med cykelvagnen, ska bara hitta hjulet...

Imorgon är det vårruset, och jag har tränat alldeles för dåligt. Det blir inga under 30 min här inte :cry: Nästa år kanske...
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Ja, jag kan tro att 3-åringen vill ur vagnen och att man då får jobba lite extra för att det ska bli kul! Win-win-situation kanske :wink:

TorsMamma: attans så dumt med foten :( Hoppas det blir bra fort. Det är verkligen TUFF träning du kör! :shock: =D>

GulligaA: Bra vecka för dig och lycka till i vårruset! Jag tror visst att du klarar under 30 så det så! :wink:

Jag har varit otroligt förskonad från förkylningar denna höst/vinter (för att jag äter Probion kanske?) så det var väl dags...
Jag är faktiskt betydligt bättre idag så imorgon ska jag nog ge mig på ett litet corepass eller något som inte kräver så mycket kondition.
Men idag vilar jag från gympan.

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Näpp, något under 30 blev det icke. Slutade på 31:49 och var rätt nöjd tills jag insåg att det bar 4 sekunder långsammare än förra året! Grrr, varför spurtade jag inte lite mer :evil:

Mån: Vårruset, 5 km
Ons: Styrka, överkropp.
Lör: Styrka, helkroppspass , cirkelträning.
Sön: Jogg, 5,3 km.

OK vecka, borde ha hunnit med underkroppen en gång till bara.

En sak som jag borde komma igång med igen, något jag känner av tydligt under mina pass, är kniiiipträning. Kör ni det regelbundet? Behöver tips här. Var mycket duktigare när kottarna var bebisar, men nu blir det aldrig av. Hur gör ni?

Hoppas ni har fått varit friska/tillfrisknat under veckan. Äldsta snorar och nyser för fullt här hemma. Måtte jag klara mig [-o<
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
lgh140

Inlägg av lgh140 »

Trist att du känner dig besviken - bara att jobba vidare mot nästa år! Jag däremot skulle gärna kunna springa 5 km på en halvtimme och tycker du var grym :)

Det där att komma ihåg att knipa är ju verkligen så himla svårt! Jag gör några knip när jag kommer på det och försöker framförallt tänka på bäckenbotten när jag tränar. Jag har äntligen börjat kunna springa utan att känna att det är bäckenbotten och inte benen som sätter passets längd men behöver definitivt jobba vidare. Knipkulor tycker jag kan funka bra emellanåt för att öka styrkan och det finns ju även appar och andra hjälpmedel för att få till knipen. Pilates är ju också en höjdare då man jobbar med det hela tiden.

Själv är jag fortfarande dålig. Hann med ett pass i måndags, sen har det varit huvudvärk, snor och en hosta som håller mig vaken halva nätterna... Men nu känns det iaf som det har vänt. Så nu hoppas jag kunna mjukstarta veckan senast på tisdag :)
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Nämen GulligaA, inte ska du vara besviken för det! 4 sekunder är ju INGENTING!
Jag skulle inte kunna springa 5 km under 30 minuter...
Knipa ja...Nej, jag har inte fått någon bra rutin alls på det tyvärr... :?
Någon gång i bil-kö eller i matvaru-kö kan jag plötsligt komma på det. Det är inget jag har ont av att jag läcker när jag tränar.
Men att hoppa studsmatta går INTE mer än max 4 hopp :shock: Även om jag är helt nykissad... :oops:

Jag är inte frisk än, men i alla fall mycket bättre.
Jag körde 4 st. "hellre än bra"-pass nu i slutet av veckan.
För nu var jag less på att inte träna...
Så:
Tors: Core 24 min
Fre: Ben 24 min
Lör: Långpromenad 1 tim, 25 min
Sön: Motionscykel 1 tim.

Nu ska jag köra på som vanligt nästa vecka tänker jag.

Krya på dig lgh140! Och hoppas du inte blir smittad GulligaA!

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Gulliga A, jag håller med ovanstående talare 4 sek! :shock:

Jag kan inte ens springa 5 km utan att dö! :lol:

lgh40 och Anna, skönt och höra ni är på bättringsvägen, ta hand om er!!

jag börjar så sakta gå in i sommar"mode" så jag kommer träna lite mindre nu framöver, känns skönt det med! Hade Kobudo gradering i helgen och klarade mig typ på målsnöret!

Kritiken var, dålig koll på ställningarna och jag måste vara mera distinkt med mina vapen! :x Men jag hade i alla fall koll på vad som krävs för att kunna gradera sig, så därför klarade jag mig typ.... :roll: Så det blir extra övning i sommar om jag orkar lite!

Denna veckan är det sista dansen ikväll, sen ett pass på onsdag och sist träning och gradering i Karaten på lördag. Sen kör jag förhoppningsvis bara på onsdagar hela sommaren (3 mån) :P Men så har grannarna ett fyspass på söndagarna som jag funderar på att köra om de håller på hela sommaren, så det blir mitt extra pass. Ca 1 timme typ cirkelträning modell asjobbigt. Men kan nog vara bra :P

Så kompisar, ta hand om er, få en massa sol på kroppen så ni bildar D-vit ca 30-40 min mitt på dagen i bikini är det som gäller, då kan man bilda upp till 30 000 IE om ni inte duschar efteråt. Skydda ansiktet med en fin solhatt är mina förslag!
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Grattis till graderingen TorsMamma!
Hur gick det med Karategraderingen nu då?

5 pass i veckan och jag känner mig frisk nu! Lite trött bara, men inga förkylningssymptom kvar.

Mån: utegympa Yoga/Rhythmdance 1 tim. SÅÅÅÅ roligt pass! :D Först djupa poweryoga-positioner till suggesiv pulserande musik vid sjön och solen tittade t.o.m fram en stund! Sinnesnärvaron var total - snudd på magisk! Sedan rhythmdance där vi flög åt alla håll och kanter och skrattade för att det var så svårt att hänga med i svängarna :lol: Ordentligt genom-arbetade blev vi i alla fall! :D

Ons: Utegympa 1 tim. Först Box (i luften) som förra veckan, inte så kul tycker jag. Sedan ett pulspass som var SJUKT jobbigt! :shock: Jobba stenhårt 20 sek, vila 10 sek. Puh!

Tors: Yayog core 36 min
Fre: Motionscykel 1 tim
Sön: Yayog ben 36 min + lite yoga 10 min.

Nästa vecka ska jag ut på säljresa ons-tors med stopp för en specifik konsert på Sweden Rock-festival när jag passerar Sölvesborg. Ska försöka ha med mig Ipaden och köra ett Yayog-pass på vandrarhemmet på onsdag kväll.

Kram Anna
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Härligt Anna och kul att du äntligen kan köra igen och mår bättre! =D> :D

Jo, i går var då karate graderingen och jag tyckte jag var ganska duktig. Men fick en del... låt oss kalla det "konstruktiv kritik" :roll: Men jag klarade graderingen och är nu "GRÖN" bältare i Karate. (Halvvägs till svart) :P

Sen körde jag första Cross-training passet ikväll med mina grannar, (det var tufft) så gissa om jag har träningsvärk nu och 3 dagar framåt??? :mrgreen:

Så med start nu blir det Karate ons och kanske 30 min kobudo efter det. Sen Cross-training på söndagar i 3 mån.

Jobba på nu tjejer!! =D>
Tor 2006

lgh140

Inlägg av lgh140 »

Blir så inspirerad :) Min förkylning är äntligen (nästan) ur kroppen. Har rätt ordentlig astma och det är alltid den som drar ut på skiten.. Ett pass och lite lätt yoga blev det denna vecka, men nu ska jag säkert orka köra på som vanligt. Har en vecka kvar på universitetet och sen nio veckor sommarlov innan jobbet börjar igen i augusti. Ska bli SÅ skönt och jag ser fram emot många cykelturer (med två barn i cykelkärra och en i stol vilket blir tungt i backarna ;) ). Ska definitivt följa ditt råd TorsMamma och fylla på D-vitaminförrådet :D

Ni är fantastiska!
/Frida

Vilhelm februari 2012
Hedvig född 2016-08-05
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Tjena tjejer

Härligt vad ni kör på, hoppas ni har haft bra träningsvecka denna vecka också.

Själv så måste jag göra något åt min arbetssituation, jobbet snor all tid och energi :( Jag vaknar om morgnarna med ont i nacke, axlar och käke, har hemsk halsbränna och pulsen dundrar på. Så förra veckan blev det INGET :cry:

Denna vecka:
Lör: Styrka överkropp, supersets
Sön: Styrka underkropp, cirkelträning.

Jag mår ju så mycket bättre om jag hinner träna, så jag måste få någon ordning på det här. Knipandet går inte alls bra, jag hittar inte ens knappt dessa muskler. Måste nog kolla upp något hjälpmedel. Kanske sådana där kulor.

Ha't
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"