Lillasyster Olivias SM

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Lillasyster Olivias SM

Inlägg av mamaA »

Hur går det för er?

Matlusten är lite dämpad här också nu när tänderna poppar upp men jag försöker locka med favoriterna (klämmisar) de dagar det är extra trögt och toppar med ersättning/välling om det behövs. Blanda olja i allting så mättar det bättre också. Maten tycks gå ner lättare om liten får pilla med något samtidigt. Bara att ha något i händerna tycks göra att munnen öppnar sig lättare :mrgreen: .

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Alfredo
Inlägg: 193
Blev medlem: fre 03 feb 2012, 14:39

Re: Lillasyster Olivias SM

Inlägg av Alfredo »

Hej :heart:

Vår matlust är kanon, hon lyckas mata sig själv ganska bra ( allt slukas - grillad kyckling, hela kalla potatisar, ärtor, grönsaksstavar :lol: ) lyckas komplettera med skedmatning utan protest samt lite ersättning då och då.

Tyvärr vaknar hon klockan 5 vareviga natt :sleep: framåt 6 sover hon djupt igen så att jag kan gå och lägga mig tills 6.45 om inte storebror nu vaknar vid 6 :? Har även nätter när hon vaknar tidigare, hör faktiskt att hon skriker nu i skrivande stund så får avsluta mitt inlägg och gå och ramsa...

Kram!
Alfred född 02.12.2011❤️

Olivia född 16.09.2014❤️
Alfredo
Inlägg: 193
Blev medlem: fre 03 feb 2012, 14:39

Re: Lillasyster Olivias SM

Inlägg av Alfredo »

Fortsättning - nu har jag börjat "kur" dvs bort med spring i rummet och endast ramsa. Hoppas på hela nätter! Storebror längtar så efter att få dela rum men än känns det inte möjligt. Så fort nätterna sovs får de flytta ihop.

Annars går allt finemang :D kryper och ålar, dagslurarna utan anmärkning. 45-1,5-5 har vi nu.

Kram :heart:
Alfred född 02.12.2011❤️

Olivia född 16.09.2014❤️
Ylvispylvis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 815
Blev medlem: mån 25 feb 2013, 11:04

Re: Lillasyster Olivias SM

Inlägg av Ylvispylvis »

=D> :thumbsup: :sleep:

:heart:
S 2013-08-20, SM från början
J 2015-07-23, varför överge ett vinnande koncept?
Tvillingar i magen bf 2018-10-02
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"