Har några frågor om avsnitt i boken som är förvirrande?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
frizzan
Inlägg: 25
Blev medlem: fre 27 feb 2015, 20:58

Re: Har några frågor om avsnitt i boken som är förvirrande?

Inlägg av frizzan »

Hej. Den var någorlunda ok. 3-4 uppvaknande med knorr.
Igår gav jag bara morot/sötpotatis och katrinplommon.
Uppvaknande 22, 01.30, 03, 05.30 och då fick han ersättning för då orkade jag inte mer tyvärr.
/Sarah, mamma till Elias, född 2014-11-05.
frizzan
Inlägg: 25
Blev medlem: fre 27 feb 2015, 20:58

Re: Har några frågor om avsnitt i boken som är förvirrande?

Inlägg av frizzan »

Helt galen natt. Min man tar på helgerna fram till ca 05 så jag får sova. Inatt mellan 00-04 vaknade lillen ca 25 ggr... knorr och illskrik... gav honom inte mer än lite mat igår... funderar nu på att istället bombardera honom med mat och katrinplommon...
kan en 5 1/2 mån redan ha separationsångest? Så fort man lämnar honom själv så illvrålar han. Väldigt tröttsamt.
Och sover 15-30 min per gång på dagen... suck. så trött på alltihopa.

:cry:
/Sarah, mamma till Elias, född 2014-11-05.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Har några frågor om avsnitt i boken som är förvirrande?

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Jag ber dig att läsa om din tråd från början! Steg 1 är ALLTID mat på dagen så man kan sova om natten. För lite mat = överlevnadsångest! Detta kan du också läsa om massor i Barnaboken! (hett tips)

För att orka dagen, sova om natten måste magen vara mätt, mättare, mättast! Så är det! Att sen ha en viss rutin och sen ändra den har barnen all rätt att få ifrågasätta. Detta skall man ha svar på.

Så jag ber dig, gör inte "Halvdan" kur, utan sluta i så fall tills ni faktiskt KAN den utantill och boken med. Lägg upp en plan och gör det hela på "rätt sätt". Detta är inte bra för någon.

Tryck på PAUS och läs, läs, läs och tryck sen på omstartsknappen! Gör om gör rätt är mitt råd. :idea:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
frizzan
Inlägg: 25
Blev medlem: fre 27 feb 2015, 20:58

Re: Har några frågor om avsnitt i boken som är förvirrande?

Inlägg av frizzan »

Ska göra det :)
/Sarah, mamma till Elias, född 2014-11-05.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"