Hej
Man kan milt säga att det inte går så bra. Dagen efter mitt senaste inlägg sov hon 2 h, men med tidiga mornar. Sedan återgick hon till bättre mornar men 35-45 min-lurar, ibland har hon somnat om. Idag "redan" efter 35 min och hon fick sova en kvart extra, totalt 1 h. Hon fick lägga sig strax efter 19 ikväll.
Igår beslutade jag mig för att ändra schemat, det går inte att få till det. Så istället sova 19,20-7,20, 9,30-10,15 och 13-14,30 och flyttat fram lunchen till 11,45. Jag vill ge henne lite extra mat 10,30 för att hon inte ska bli för hungrig, men hon har inte velat ha något.
I em har hon varit trött och kinkig, vilket hon inte brukar vara trots att hon har sömnbrist, jag märker att hon inte får tillräckligt medsömn. Hon är precis överallt, framförallt där hon inte får vara och storebror (3,5 år) blir tokig på att hon förstör hans lek och hon blir arg för att hon inte får vara med. Så bestämd och bara 7,5 månader.
För det mesta äter hon hyggligt i alla fall, men är rätt kräsen. Hon ska ha samma som vi har, vilket inte alltid går. idag när hon var så jättetrött blir det sämre med maten och det blir genast lite av en ond spiral.
Kan jag vara på rätt väg med schemat? Hur ska jag göra för att hon ska somna om? Gör jag ingenting eskalerar det ofta från lite missnöje till gallskrik som inte ger med sig av sig själv. Ramsan tar inget vidare. Buffa kan gå, men man får hålla på och springa in och ut 30 min-1 h. Husljud och musik blir hon tokig av, likaså solfjädern, Vi har ett väldigt stort hus så hon är inte van vid ljud när hon sover.
Imorgon kommer det inte bli någon ordning med något då vi måste vara iväg nästan hela dagen. Med ett fungerande schema är det ju inget problem. Men det går inte låsa fast sig hemma tills det fungerar. Det får bli som det blir.
Jag behöver mer peppning
Hälsningar Mossa