Vi har skrivit här flera gånger förut angående den lillas sömn som för det mesta funkar alldeles utmärkt 19-07 och 12-13.30 på dan, om hon vaknat någon gång brukar hon lugna sig med ramsan. Men den senaste månaden har hon ungefär en gång i veckan (egentligen varje torsdag under antikrundan) vaknat efter en timme ungefär och inte lugnat sig med ramsan. Då har vi pangramsat och sedan kört med allehanda hushållsljud och musik, ibland har vi solfjädrat och det lugnar hon sig av men om hon somnar av den så vaknar hon strax igen. Sedan har vi konsekvent kört med ramsan och det brukar faktiskt ta ungefär en timme de där gångerna de inte funkar. Det konstiga är ju att nätterna dessemellan så funkar ramsan... Vad gör vi för fel och hur ska vi lösa detta? Just nu ligger hon och skriker och det har hon gjort en timme snart (jag har ramsat och ramsat, diskat och dammsugit och har Sade på hög volym, ibland tystnar hon men sen börjar hon igen.
ibland tar inte ramsan, varför?
-
Gäst
ibland tar inte ramsan, varför?
Hej!
Vi har skrivit här flera gånger förut angående den lillas sömn som för det mesta funkar alldeles utmärkt 19-07 och 12-13.30 på dan, om hon vaknat någon gång brukar hon lugna sig med ramsan. Men den senaste månaden har hon ungefär en gång i veckan (egentligen varje torsdag under antikrundan) vaknat efter en timme ungefär och inte lugnat sig med ramsan. Då har vi pangramsat och sedan kört med allehanda hushållsljud och musik, ibland har vi solfjädrat och det lugnar hon sig av men om hon somnar av den så vaknar hon strax igen. Sedan har vi konsekvent kört med ramsan och det brukar faktiskt ta ungefär en timme de där gångerna de inte funkar. Det konstiga är ju att nätterna dessemellan så funkar ramsan... Vad gör vi för fel och hur ska vi lösa detta? Just nu ligger hon och skriker och det har hon gjort en timme snart (jag har ramsat och ramsat, diskat och dammsugit och har Sade på hög volym, ibland tystnar hon men sen börjar hon igen.
Jobbigt när det blir så här. Hon sover ju så bra annars. Kanske ska nämna att hon just nu har öroninflammation men det känns inte som om det är det som är problemet...
-
Gäst
jag är inte gäst
Oj,jag var visst inte inloggad. jag brukar ha användarnamnet elinmats och tråden syftar på min lilla tjej som är 13 månader 
-
Gäst
nu funkade det!
Tack för ditt svar! Det känns otacksamt att vi inte svarat men efter den där kvällen när det strulade gick det hela tre veckor när ramsan tog på en gång
men så igår (inte vid antikrundan den här gången
) började hon igen. Men nu var vi hur coola som helst och gjorde helt normala, lugna hushållsljud och småpratade med varandra. Då gick det vägen
Hon lugnade sig efter tio minuter. Tack Tack för dina goda råd än en gång.
Pojke, 7 maj 2002 och en flicka, 7 feb 2005, en flicka 29 mars 2009-39+6. En flicka i himlen som blev 5 månader i magen.