11 månader vi ær desperata

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
The Dude

11 månader vi ær desperata

Inlägg av The Dude »

Hej,

Vi har kurat vår son nu fjærde natten.
De två førsta nætterna hade vi gode resultat och han sov upp till åtta timmar i stræck.
Det blev en del skrikande før att somna in och i "vargtimmen".
Efter allt skrikande har han blivit mycket hes och sjuk.

Jag har læst boken två ggr och læst på de viktigaste kapittelen hær och dær.
I natt har han gått tilbaka till att vakna var tredje timme. :(

Jag vet att vi har gjort flera misstag undervægs. Mycket besøk igår gjorde att vi glømde mata honom enligt schema. Det blev till att en måltid blev 45 min førsenad.
Plus mycket aktivitet gjorde honom okoncentrerad på maten.
Han blev också væckt 15min før tidigt på en av lurarna på dagen av misstag.

Min partner har inte læst boken då hon inte kan læsa svenska. FInns den på portugisiska?
Eller en e-bok på engelska? (Så fort något inte funkar lægger hon skulden på mig før jag har ju læst boken)

Nu kænns det næstan som vi e på ruta 1 igen efter alla stora framsteg vi gjorde de førsta två nætterna.

Vad kostar en certified SHN person? Finns det en i Oslo?

Idag har jag tejpat igen persienner och allt som finns på sovrummet, vi har sovit i vardagsrummet i fyra dygn nu vi. Æven nær vi fikk framsteg var vi ju tvugna att buffa mycket mer æn det stog att man skulle men han somnade till slut medans vi ramsade så det var u bra. Ingen napp, inget vatten/mjølk på natten och inte ihoprullad i filt och inget bærande. Vi har så ont i ryggen båda två redan.

Vårat førhållande hænger i en tråd vid skrivande stund. Vi har haft det mycket tufft och detta hr ju inte gjort det lættare precis...

Hjælp... Tack på førhand

:) [-o< [-o< :?:
The Dude

Re: 11 månader vi ær desperata

Inlägg av The Dude »

Ojojoj...

Hær var det inte många svar :idea:

Stora framsteg inatt!! :)
Vi trodde vi skulle børja på natt 1 igen vi. Men nær jag lade ner han børjade jag med solfjæder, vilket jag aldrig har gjort førr øver huvudtaget.
Och vips! Det funkade...

Han blev mycket avslappnad efter si sådær 5min då ramsade jag mig ut lugnt å skønt medans han klagade lite på mig.
Då vart det tyst i ca 10 min efter det. Så børjade han så småt igjen.
In, en solfjæder till, kortare denna gången och ut igen med ramsan och småklagande son.
Tyst igen i 10 min och så detsamma en gång till....
Vi lægger honom kl19 och 19.30 hade han somnat helt och hållet utan buff!!!

Han vaknade till vid 03.25 men det var falsk alarm, han klagade lite å gnydde men somnade av sig sjælv (jag stog utanfør dørren utan att ens ramsa).

Så vaknade han igen runt 05.25. Kort solfjæder (ca1-2 min) och ramsa ut medans han var vaken men sømnig. Tyst.

Væckte lillen kl sju med glada miner!

Hej då bufftræsk och øveranalyseringstræsk!

Jag satt å læste, dessa trådar, høgt før tjejen vi bordet innan jag skulle lægga honom igår.

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=12068

http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=5252

Legendariska trådar! Speciellt den andra. Tack så mycket...
Nu har jag fått sjælvførtroendet tilbaka igen och tror på att detta kommer funka som fan och det var DET som gjorde skillnaden...Inte hur många ramsor eller någon annan detalj.

Nu kl 09.00 lade jag han igjen och han protesterade vilt i 5min på førsta solfjædern. Sedan lugnade han sig. Ramsade ut och fikk komma tilbaka två gånger till med en kortare solfjæder(han reser sig och står å håller i sængkanten). Och rams ut. Tyst nu. Jag kørde til å med "fel" ramsa av misstag. Nattramsan istællet før dagramsan men som sagt allt handlar om atityden och sjælvførtroendet som barnet kænner av. Nu børjar sækerheten komma :)

Han vart ju småsjuk i ett par dagar(hes, ont i halsen av en del skrik førsta, andra natten)
Plus att jag och partnern inte var så samkørda. Hon hade sina ideer medans jag absolut ville gøra ALLT på detaljen enligt boken. Det var dærfør han børjade vakna mer igen tror jag. Han kænde vår osækerhet.

Takk Anna och forumare. Och takk til min arbetskompis som gav mig boken då hon førstog att jag var desperat efter sømn.... Bættre tider nu.
Vi fortsætter vad som æn må hænda på vægen. Vi tror på detta nu och oss sjælva.

Nær det har gått 11 månader utan sømn och man har provat "allt" så e det svårt att tro men det e just det som ær nyckeln. Ok, nog skrivande...blablabla... Jag e bara så nøjd.

:idea: :idea: :idea: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Tyvärr så har jag inte hunnit svara på senaste tiden som jag borde. Men välkommen!! :D

(vi har en 3 dagars regel att ingen skall vara obesvarad i över 3 dagar, så jag har lite tid på mig)

Men nu ser jag att du löst allt själv, strålande fint jobbat!! =D>
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag instämmer med föregående talare! Vilket vackert arbete du har gjort och gör! Pris och beröm =D> för att du nu ger ditt lilla barn en gåva för livet, den kanske allra finaste: god, trygg, skön, förnöjsam - och tillräcklig, det vill säga underbart hälsosam - SÖMN =D>

Och det är en gåva som förändrar livet för er alla. Nu ska du äntlligen kunna njuta, vila, skratta, känna kärlek igen, LEVA :wink: :lol:

Ja, på amazon.com finns A Good Night's Sleep som e-bok, på engelska alltså.

O:) :heart: :sleep:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"