Jag hade träningsuppehåll över sommaren, men har nu bestämt mig för att ta upp löpningen igen. Nu går alla barnen i skolan om dagarna och min taktik är att ta på träningskläderna direkt på morgonen och ge mig ut så fort jag lämnat barnen. Tanken är att springa varannan dag under veckan, alltså måndag, onsdag och fredag. Jag har varit igång några veckor nu och förutom en lätt tröghetskänsla i kroppen de första gångerna så har det gått bra. Kanske för att vi haft superbra väder hela september.
Men nu är hösten här och motivationen att ge sig ut när det är regn och rusk är ju inte riktigt lika stark, men kanske att jag håller liv i den lättare om jag vet att jag ju måste rapportera här varje vecka. 8)
Så, förra veckan blev så här.
Måndag
6 km, 36 min, snitt per km: 6 min
Onsdag
knappt 7 km, 41 min, snitt per km: 6.07 min
Fredag
drygt 7 km, 43 min, snitt per km: 6.01 min
Jag använder Runkeeper och är supernöjd, har ställt in på att meddela mig var femte minut hur långt jag sprungit och vilken snittid jag håller. Är det någon annan som använder Runkeeper så vore det roligt att hitta åt varandra där, pm:a om intresse finns :thumbsup:
Jag har aldrig hittat rätt musik till löpningen (även om Martina Haags vinterprat i ämnet var inspirerande, har ni inte lyssnat så gör det här. Kanske man ändå skulle testa att springa till Jönssonligans intromusik?
Det som funkar för mig är att ladda ner podcasts. Jag lyssnar mig igenom arkivet av P3 dokumentär, jag håller fokus på historien istället på vad jag håller på med och springer mer än vad jag orkar av bara farten.
Heja allihopa som så ihärdigt håller igång hela året. Och wow till dig Manfred10 som redan är igång