Vill att han ska sova längre på morgonen

Skriv svar
Samson
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 12 maj 2014, 23:31

Vill att han ska sova längre på morgonen

Inlägg av Samson »

Hej! Det här är säkert en vanlig fråga men jag hittar inte "svaret" i boken. Vi har en säker sovare på 14,5 mån och är såå tacksamma för SHN! Kurade när han var 9 mån. Den har förändrat vårat liv och vi rekommenderar den till alla! Men sen en månad tillbaka vaknar han för tidigt, vid 05:30. Hans schema ser ut så här:
06:30 vakna
07:00 frukost
08:45 - 09:30 sova
10:30 lunch
12:00 - 13:30 sova
14:00 mellis
17:00 middag
18:15 vällingslurk
18:30 skratt o gonatt

Han är jättetrött när han ska sova vid alla tre tillfällena och sover så fint o gott samt leker och är socialt delaktig på vakentiderna. Hur gör vi för att han ska sova längre på morgonen? Antar att han kanske inte behöver så här mycket sömn längre men det känns som han så gärna sover på fm? Eller ska den bort? Är pigg och vill upp när han vaknar vid 05:30. Kan ligga kvar i sin säng om man ramsar från vår säng men frågar snart igen och igen. Tips och råd?
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Vill att han ska sova längre på morgonen

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Börja med att kapa FM luren till 20 min och se hur det går i 2 veckor.

Sen behöver du se över mörkläggningen också. Det är sommar och 5.30 går solen och tuppen upp! KOLSVART måste det vara. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Samson
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 12 maj 2014, 23:31

Re: Vill att han ska sova längre på morgonen

Inlägg av Samson »

Tack, det tycker jag låter som en bra plan att prova! Vi kortar ner fm-sovet o fixar totalmörker from imorrn! Det får bli folie för fönstret tills vi hittat bättre mörklägggningsgardin :D Återkommer med resultat om två veckor!
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"