TRÄNING 2014

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av anna »

Hej! :D

Dumlekolan: Bra att spåtanten hade något att säga som du kände stämde..! :D
Mycket fin träningsvecka hade du! =D>

GulligaA: Vad är det för jobb du har? Trist när det tar överhanden ibland.. :?
Jag, som är egen företagare och jobbar hemifrån - jobbar i princip alltid - vet hur det är...
Just därför uppskattar jag mina You are your own gym-passmycket! Ett 16 minuterspass (de allra kortaste) och en snabbdusch kan man på något vis alltid få in!

Denna vecka har jag kört på lite extra med 6 pass:
Mån: Motionscykel 55 min
Tis: YAYOG överkropp 36 min
Ons: YAYOG ben 24 min
Tors: YAYOG överkropp 36 min
Lör: YAYOG ben/mage 36 min
Sön: Motionscykel 50 min

Och så en väldig massa trädgårdsjobb har det blivit.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Vad ni kör på bra, allihopa! =D>
anna skrev:SarisParis: kör något i början av veckan istället för just bara onsdag, eller dra med gästerna på en rask powerwalk! :wink:
Det bidde inget alls på träningsfronten den veckan.

Förra veckan kom jag i alla fall iväg på min träning och fick veta att jag varit saknad. Manfallet är påtagligt för vår vikarie och nu har hon tydligen fattat allvaret för i onsdags körde hon ett helt annat program än den aerobics hon kört med oss tidigare (vi har alltså anmält oss till Pilates). För första gången var jag besviken rent träningsmässigt eftersom hon körde någon sorts slow-version av aerobics, utan musik. Supertråkigt var det faktiskt. :shock: Till hösten blir det något annat :thumbsup: .
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Gå och träna på lokal utan musik?! :o Det BLIR inte roligt då, det hör ju liksom till... :?

kram anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Det blev inget under 30 min, men helnöjd med 31:47! Woop Woop :D

Anna: jag jobbar som teknikkonsult inom järnväg, och då är det ofta stora projekt som ska vara leveransklara till ett visst datum, och det blir såklart alltid massa ändringar mot slutet :evil: Så arbetsbelastningen kan bli hög vissa perioder. Och låg andra :)

Men jag vet, en kvart borde alltid gå att få in. Jag ska också försök komma igång att träna när jag är hemma med barnen. Det funkar ju att jobba en del med dem med. Och vi är sällan hemma efter 15, så tid finns ju då. Så har man det gjort istället för att göra allt efter 19 jämt...
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

=D> =D> =D>
Det var väl jättebra!!! Grattis! :D

kram anna
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

anna skrev:Gå och träna på lokal utan musik?! :o Det BLIR inte roligt då, det hör ju liksom till... :?
Exakt. Fattar inte hur den här instruktören tänker, det blir ju varken hackat eller malet. Bara tråkigt. :? Jag får nog se till att köra lite YAYOG här hemma och dra på med lite E-type eller nåt. :lol:
GulligaA skrev:Det blev inget under 30 min, men helnöjd med 31:47! Woop Woop :D
=D> Grattis!!! =D>
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Inga rapporter från förra veckan? :shock:

Och här kommer jag bara för att säga att jag ingenting har att rapportera :oops:, maken kom hem för sent för att jag skulle hinna gå på mitt pass i onsdags. Däremot körde vi ett hårt renoveringspass i söndags och det känns i hela kroppen.

Det kommer inte att bli någon träning de kommande veckorna heller, och sen är det sommaruppehåll för min klubb. Kanske att jag återkommer om jag har något att rapportera ändå. :wink:

Önskar er alla en härlig sommar, pepp pepp :mrgreen:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D
Jodå, jag har 6 pass att rapportera från förra veckan, det har bara inte blivit av att rapportera.

Mån: YAYOG överkropp 36 min
Tis: YAYOG ben 24 min
Ons: Joggade/gick 50 min med stora dottern. Det var SÅÅÅ varmt den kvällen att vi helt enkelt inte orkade jogga hela tiden. Det blev jogga 10 - gå 5 i intervaller.
Fre: YAYOG överkropp 24 min
Lör: YAYOG Core 24 min
Sön: Motionscykel 40 min

Det slog mig just att jag inte stav-gått i slalombacken i år än. Det ska jag göra snart för DET är verkligen jobbig träning!

kram anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hoppla, hoppla, nu var det visst tisdag :shock:
Jaja, här kommer förra veckans rapport, bättre sent än aldrig...

Mån: dubbelpass YAYOG överkropp 24 min + core 16 min.
Tis: YAYOG ben 24 min
Ons: Var hos pappa på sjukhuset och passade på att träna medan han tränade i deras gym för där var tomt på folk. Körde benpress i 15 min. På e.m balanserade jag högt på en målarställning 13 m upp i luften och målade vårt hus. :shock:
Jag har inte varit så rädd sedan barnmorskan sa att Ida låg i sätesbjudning :!: :shock: Så jag spände ben och kropp hysteriskt och tror det gick åt en och annan kalori :)
Tors: Dubbelpass YAYOG Core 24 min, tabatas överkropp 16 min.
Fre: YAYOG ben 36 min
Lör: YAYOG överkropp 36 min

Idag (fast det ingår ju egentligen i söndagens rapport) var jag och Ida äntligen på hennes fotbolls-fys-träning där även föräldrar får vara med. Jag trodde jag var i rätt bra form faktiskt. Men detta blev i vissa fall rent pinsamt!! :oops:

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Oj då, vad veckorna går fort. Ligger verkligen efter med rapporteringen :oops:

v21
Tis: Vårruset
Lör: Styrka, cirkelpass

V22
Mån: Löpning 4 km, tabata-planka
Tis: Styrka, cirkelpass
Lör: Styrka, cirkelpass
Sön: Backträning, tabata-planka

Nu: superförkyld, så denna vecka blir nog lugn. Ska försöka göra lite planka dock, vill så gärna bli stark och smidig i bålen.

Sen ska jag satsa mer på styrkan, minst två pass i veckan. Och hinner jag inte fler pass, så får löpningen vänta. Cirkelpassen ger ju ganska mycket konditionsträning de också.

Fotbolls-fys låter ju jättejobbigt. Man kan ju vara i bra form på olika områden. Och du har väl inte spelat så mycket fotboll sista tiden, eller har du missat rapportera :wink:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Gulliga A: Bra jobbat, men TRÅKIGT att du blivit förkyld... :( Vår-förkylningar kan ju vara sega... Krya på dig!

FYS-passet hade ingenting med fotboll att göra, hade det varit det hade jag absolut inte varit med :D
Detta pass har de satt in extra 1 gång/vecka för att stärka kroppen och knäna för att undvika skador som det lätt blir i fotboll.

Det var jättetufft! :shock: 1 tim med jogging varvat med styrka.
Det var t.ex springa runt en liten damm - springa - inte små-jogga. När man var runt gjorde man dips tills det andra laget kom in. Sedan springa/plankan. Springa/ burpees. Springa/step-up på bänk m.m.
Utfall. Stafetter. Utegym. 90 grader mot vägg m.m.
Jag KAN rent tekniskt inte hänga i armarna och hissa mig upp. :shock: Det GÅR inte, jag får helt enkelt inte upp min kropp :shock: :oops:
I vilket fall var det ett jättetufft pass som Ida hatade! Hon vill INTE gå igen, men jag hoppas kunna påverka henne för JAG vill ju detta! Det var ett riktigt bra pass och man kände verkligen att man jobbade hårt!
Kram Anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Hur mår ni i värmen töser??
Ska strax på mitt andra FYS-pass... :? I denna hetta...
Har återhämtat mig något från förra veckans insikt/förnedring om att jag inte alls är i bra kondition trots att jag tränar 5-6 pass/vecka.
Nu blir det mer konditionspass framöver tror jag! Plus att jag "tar ut svängarna" mer med YAYOG, går djupare, försöker MER! Kan ju mer märker jag! :shock:

Förra veckan blev det 5 pass:

Mån: YAYOG ben 24 min
Tis: FYS-pass ute 1 tim
Tors: Core 36 min
Fre: Dubbelpass YAYOG: Överkropp 36 min, ben 24 min = 1 tim
Lör: YAYOG Core 24 min

Kram Anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Jotack, det är bra. Men någon träning blev det inte förra veckan.

Fre: långpromenad i makligt tempo.

Hmm. Till torsdagen var jag förkyld, men efter det var jag bara lat. Sedan tänkte skylla på Stephen King, men så kom jag på att det har jag redan gjort en gång tidigare :?

Härlig vecka, som vanligt, anna! Den där fys-träningen verkar ju vara stentuff. Hoppas det gick bra idag. Håller med om det där med att dra sig upp hängandes i armarna. Det GÅR bara inte!

Nu ska jag gå och bädda ned mig med mr King :wink:
Natti!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Gulliga A, du brukar vara flitig och kan kosta på dig att vara både sjuk OCH lat :wink:
Vad heter boken?

FYS-träningen igår gick bättre! Men OJ så varmt det var :shock: Utmanar mig själv denna vecka, nu ska det svajande självförtroendet från förra veckans FYS "botas" med massor av konditionspass!

kram anna
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Pestens tid är boktiteln, och den är sjuuuukt spännande :) Nästan för spännande för lilla mörkrädda jag...

Men lite träning blev det denna vecka i alla fall:

Mån: Styrka cirkelpass 1
Ons: Styrka cirkelpass 2
Sön: Styrka cirkelpass 1

1 och 2 är pass med olika övningar, efter Olgas bok. Så jag kör inte samma hela tiden, och efter 6-8 veckor byter man pass helt.

Imorgon åker vi till Turkiet för en vecka, all inclusive med Lollo och Bernie (nej, inga släktingar till oss som BVC-tanten trodde :lol: ), Vings maskotar. Svärföräldrarna bjuder på resan och förhoppningsvis lite barnvakt någon kväll :wink:

Ska bli härligt, och är inte alls rädd för kosten. Är det någonstans det finns tillfälle att äta bra, så är det på sådana här hotell, tycker jag, där det finns stora grönsaksbord och massor av frukt. Sedan slinker det väl ner ett och annat glas vin och någon dessert ibland, men hallå vaddå, det är ju semester 8)

Ha det fint tjejer, och trevlig midsommar på er (som jag missa för första gången i mitt liv)!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"