Lillebror Olof och Standardmodellen

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Lillebror Olof och Standardmodellen

Inlägg av SaraMilana »

Vad härligt ni har det, fortsätt njuta! :heart:
Irmasmamma
Inlägg: 1253
Blev medlem: sön 04 dec 2011, 10:13
Ort: Tyresö

Re: Lillebror Olof och Standardmodellen

Inlägg av Irmasmamma »

Hej och hå! :D

Tack för glada tillrop! :heart:

Nu har vi kört "smakisar" i snart en vecka och Ollebolle har chockat oss med mycket god aptit. Iofs var jag nog aldrig tveksam till hans aptit med tanke på vilken tuttlover han alltid har varit MEN inte hade jag kunnat drömma om att han skulle sätta i sig motsvarande en stor barnmatsburk med mosad potatis, broccoli och ghee till lunch blott en vecka efter första smakportionen!? :P :shock:
För syrran hans tog det två veckor bara att förstå hur man skulle svälja fast föda, så vi är rätt fascinerade av lillebror faktiskt! :D :heart: Dessutom skämmer vi inte bort honom med finmixat eller köpt mos, utan handmosat med gaffel med rätt mkt klumpar i går hem precis lika bra. :thumbsup:
Nätterna, som på sistone blivit rätt hungriga (med två nattmål) har nu gått tillbaks till ett. Snart tror jag lillebror är redo att sova hela natten, men jag vill testa lite fler livsmedel först, så att jag vet att han tål allt, så att det går att variera maten lite mer och därmed ge till fler mål.

Han drabbades av världens värmeeksem i början av veckan, och vi tänkte först att det var nån matallergi, men efter en svalkande stranddag blev de mkt bättre, och vi jämförde med bilder på nätet och konstaterade att det troligen handlade om just värme/svett.

Livet här i Thailand fortsätter att vara underbart! 8) Nu har vi hittat ganska många livsmedel ekologiskt, det är därför vi har vågat köra på med maten för Olof.

På återhörande!! :D :heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
Ylvispylvis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 815
Blev medlem: mån 25 feb 2013, 11:04

Re: Lillebror Olof och Standardmodellen

Inlägg av Ylvispylvis »

Härligt att höra!! :D :thumbsup:

Kul att du skriver oftare från Thailand än hemifrån... :wink: Saknar oss, förstår jag! :lol:

Min storasyster fembarnsmamman har en teori: grabbar är hungrigare! Kanske stämmer den. De ska ju trots allt växa liite mer än tjejerna i slutändan!

KRAM till er soliga människor! 8) 8) 8) 8) (försök till porträtt av er familj i nuläget)

Fortsätt ha det underbart, vi är inte aaaalls avis på er. Nej, nej, jag har ju varit på opera! :wink:

:heart: :heart: :heart:
S 2013-08-20, SM från början
J 2015-07-23, varför överge ett vinnande koncept?
Tvillingar i magen bf 2018-10-02
Irmasmamma
Inlägg: 1253
Blev medlem: sön 04 dec 2011, 10:13
Ort: Tyresö

Re: Lillebror Olof och Standardmodellen

Inlägg av Irmasmamma »

Ylvispylvis skrev:Härligt att höra!! :D :thumbsup:

Kul att du skriver oftare från Thailand än hemifrån... :wink:
Hehe! 8) Har ju GANSKA mkt mer tid här än hemma.... Vi är ju på semester! :P Däremot är jag sämre på att svara på andras frågor.... Men tror jag har dispens av kollegorna(?). Olofs inlägg kan jag spåna på när jag är nedkopplad, och sen bara posta när jag råkar hitta en hotspot. Svårare att svara på inlägg eftersom jag måste ha tillgång till nätet hela tiden då..... :oops:

Kram!! :heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
Nat
Inlägg: 1613
Blev medlem: mån 28 feb 2011, 22:18

Re: Lillebror Olof och Standardmodellen

Inlägg av Nat »

Va härligt det låter, det bästa som finns är att åka till värme och sol med barn
Storebror född september 2010, kurad vid 5 1/2 månad.
Lillebror född januari 2014, SM från start.
Lillasyster född juni 2016, SM från start.
Lillebror född februari 2020 (3 1/2 vecka för tidigt) .
Ylvispylvis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 815
Blev medlem: mån 25 feb 2013, 11:04

Re: Lillebror Olof och Standardmodellen

Inlägg av Ylvispylvis »

Hallåå?

Hur har ni det? Tänker på er! 8) 8) 8) 8)

Kramar till hela familjen!!

:heart:

/Ylva
S 2013-08-20, SM från början
J 2015-07-23, varför överge ett vinnande koncept?
Tvillingar i magen bf 2018-10-02
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"