Lilleman som vill bli frisk

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av inger »

Länk till föreningen här
http://behandlaautism.nu/

Kanske är den något för dig kanske inte. Kom bara att tänka på det. :D
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Ja, den har jag kikat lite på tidigare...får se om jag går med...


Theralac probiotika- Funkade första dagen JÄTTEBRA men sen var vi tebax på ruta ett med mkt flaxningar och dålig balans på petite soeur och dålig kontakt med Bebispojken. Han flaxade liiiite mer än vanligt också. Så denna smarta produkt funkar bara på de som antingen har en annan kur igång som slår ut bakterier/parasitet/virus. Så tolkar jag det.

Magnesium- Vill återkomma till detta igen. Bebispojken klagade i början av GAPS dieten på ont i benet. Det ena.

Läste i GAPS boken att detta är ett "klassiskt" symptom på magnesiumbrist. Så ni hade rätt i att det är magnesium som fattas. Ska man då ge barn m autism magnesium kosttillskott? Nej, menar GAPS läkaren. Tarmen är i så dåligt skick att absorbstionsförmågan oberverats ligga på ca 5%. Det kommer inte göra ngn skillnad för barnet. Bättre är det att hålla sig till lättupptaglig näringsrik mat som inte kräver speciellt mkt spjälkning eller ingen spjälkning alls som ex rå äggula.

Jag har nu även läst : Kerri Riveras bok: Healing the symtoms known as Autism.

NU kommer en mkt viktig bit fram. Jag har tagit upp den tidigare. PARASITER/BAKTERIER/VIRUS.
Parasiter älskar magnesium. Alltså av den anledning berika i din tarm med detta! Den finns ngn annan där som mumsar.

Detta föklarar också varför Bebispojken blev så dålig på kosttillskott. Parasiter älskar alla kosttillskott och blir starkare av det. Där ser man...

Men hur vet man att Bebispojek har parasiter? Det ska jag berätta men först ska jag skriva om GAPS del2. Än lyser hoppet! :D
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Ville bara berätta helt snabbt: DET FUNKAR!!!!!! MINA BARN BLIR FRISKARE FÖR VARJE DAG!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Sarisparis
Rådgivare/advisor
Inlägg: 2797
Blev medlem: mån 10 maj 2010, 14:31
Ort: Frankrike

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Sarisparis »

åh så underbart! O:) :thumbsup: \:D/ Nu håller jag alla mina tummar och tår för att detta håller i sig och att dina barn får må så bra som de borde, hela tiden. [-o<

Jag är fortfarande vansinnigt imponerad av allt du gör för dina barn. Och nu har du ju uppnått en kompetensnivå som heter duga, får du tid över någon gång framöver så finns det säkert många som skulle läsa något du skrivit i ämnet, eller helt enkelt konsultera dig som expert.

Heja dig, heja Bebispojken och heja Petite Soeur. Och så önskar jag hela familjen ett riktigt underbart gott nytt år utan bakslag.

Kram! :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av TorsMamma »

Men Luvisen, du måste berätta!!! Jag är såå imponerad av dig och din envishet att du vägrar ge upp. Det är värt massor! :heart:

Du vet att du är en strålande fin mamma!?

Det finns ju också magnesium olja som jag köper och smörjer benen med, då går magnesiumet direkt in i muskeln och inte via tarmen!
http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/ ... ray-240-ml

Denna kan klia lite på dem och ser ut som om den torkar ut lite, men jag smörjer Tor med den om han har lite träningsvärk eller så.

Men fungerade inte kolloidalt silver på bebispojken då? Det är ju bakterie/parasit och svampdödande? Eller var det för att du tog kosttillskott ihop?

Massa kramar och hopp om ett nytt fantastiskt år! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

TorsMamma skrev:Det finns ju också magnesium olja som jag köper och smörjer benen med, då går magnesiumet direkt in i muskeln och inte via tarmen!
http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/ ... ray-240-ml
No can do. Barn med autism är helt invaderade av bakterier/parasiter/jäst= FINNS I HELA KROPPEN. Mata inte odjuren. [-X

Kosttillskott är bara till för friska människor. :? :!:

Lättupptagligmat är den i särsklass bästa lösningen eftersom den då tas upp av barnetskropp snabbt och lämnar mindre åt patogener.
TorsMamma skrev:Men fungerade inte kolloidalt silver på bebispojken då? Det är ju bakterie/parasit och svampdödande? Eller var det för att du tog kosttillskott ihop?
Funkar inte pga av det jag skrev ovan men också pga av nedanstående:

Kolloidalt silver dödar patogener på ett specifikt sätt. Ionsil dödar patogener genom oxidation. Det finns fler medel som gör på det viset- tex syre. Men Ionisil/KS har både negativ och postitiv laddning. Patogener har neg laddning så du behöver ngt med BARA positiv laddning för att attrahera patogener. Negativladdning binder sig med METALLER OCH OLIKA KEMILKALIER. Barn med autism har väldigt tung toxisisk börda. Om du binder mer till det så rubbas den lilla jämnvikten de har och de blir sjukare. De börjar då utveckla epilepsi. Kroppens sätt att döda patogener på. Den sappar dem helt enkelt på vinst och förlust. Grand mal anfall är det sista kroppen har ta till och då kan kroppen slänga ut barnet med badvattnet. Barnet dör. :cry:

ANVÄND INTE KS på barn med AUTISM. KS är som sagt för relativt friska människor som har detoxfunktionen i gång och inte har massor av patogener, HÖG toxisitet och skadad/obefintlig tarmflora. Kombon är förrödande. Som vi alla bevittnar dagligen.

Ni som hängt med förstår nu kanske vad som orsakar autism? Jag sa det precis här ovan. :!: :!: :shock: Och snart återkommer jag med det mest intressanta: HUR FÅR MAN BORT TOXINER OCH PATOGENER?? HUR GER JAG TILLBAKA TARMFLORAN??
TorsMamma skrev:Massa kramar och hopp om ett nytt fantastiskt år!
Det är verkligen ett fantastiskt år jag går till möte! :D
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
majbrittsanna
Inlägg: 297
Blev medlem: fre 17 sep 2010, 10:47
Ort: stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av majbrittsanna »

Hej Luvisen.

Jag har min dotter 3 år (och i hör grad mig själv) på GAPS/SCD kost sedan i okt förra året. Hon har främst sedan hon föddes haft omfattande tarmbesvär (fast det dröjde innan vi förstod). Men även drag av vad jag skulle säga går mot asperger-hållet. Hon läker/avgiftar sig fantastiskt på SCD. Det är nästan som ett mirakel. Samtidigt har vi gått på nitar(för mkt frukt, hennes symptom tyder på att hon har JORDENS candida-överväxt, GAPS-introstegen funkade ej så bra på hennes uberkänsliga tarm, SCD-stegen mkt bättre). Dessa saker har tagit tid att förstå o då är det tungt när man inser att man gjort fel saker för henne i x antal veckor.

JA vad vill jag säga med detta:)? Mest att jag delar din kamp för våra barns återvinnande av hälsa. Jag är rätt sliten efter dessa år och orkar nog inte skriva så mkt här men läser ibland.

Varma hälsningar Anna
Anna - mamma till Loa född 100613
Kurstart 101105 (med kvällsmål kl22)
Minikur för att få bort kvällsmål start 101111
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av inger »

Varmt välkommen hit majbrittsanna! :heart: :heart:
Du gör ett fantastiskt jobb för din dotter och du är välkommen att skriva eller bara titta in här när du vill.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av TorsMamma »

Kolloidalt silver dödar patogener på ett specifikt sätt. Ionsil dödar patogener genom oxidation. Det finns fler medel som gör på det viset- tex syre. Men Ionisil/KS har både negativ och postitiv laddning. Patogener har neg laddning så du behöver ngt med BARA positiv laddning för att attrahera patogener. Negativladdning binder sig med METALLER OCH OLIKA KEMILKALIER. Barn med autism har väldigt tung toxisisk börda. Om du binder mer till det så rubbas den lilla jämnvikten de har och de blir sjukare. De börjar då utveckla epilepsi. Kroppens sätt att döda patogener på. Den sappar dem helt enkelt på vinst och förlust. Grand mal anfall är det sista kroppen har ta till och då kan kroppen slänga ut barnet med badvattnet. Barnet dör. :cry:
Men FY så hemskt, låter fruktansvärt!! :cry: :cry: :cry:

Hur går man då vidare? Hur går ni vidare?

Massa kramar för att du är så klok!!
:heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
majbrittsanna
Inlägg: 297
Blev medlem: fre 17 sep 2010, 10:47
Ort: stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av majbrittsanna »

Tack :heart:
Anna - mamma till Loa född 100613
Kurstart 101105 (med kvällsmål kl22)
Minikur för att få bort kvällsmål start 101111
majbrittsanna
Inlägg: 297
Blev medlem: fre 17 sep 2010, 10:47
Ort: stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av majbrittsanna »

Hej igen Luvisen.

Om du läser detta, vill bara skicka info om diagnosen PANDAS. Vet inte riktigt hur förloppet var när din pojke blev sjuk men ville bara tipsa om du inte hört talas om detta.

http://www.pandasinfo.se/ompandas.html

Mvh Anna
Anna - mamma till Loa född 100613
Kurstart 101105 (med kvällsmål kl22)
Minikur för att få bort kvällsmål start 101111
Luvisen
Inlägg: 2744
Blev medlem: lör 02 jan 2010, 12:02
Ort: Stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av Luvisen »

Om du väntat- jag kommer tillbaka. Ska bara säkerställa ett par resultat. jag har det snart- en riktigt behandling...Det kommer nog snart i tidningarna för nu sprider den sig som en löpeld. Vad annars? Vi vill ju alla att våra små älsklingar ska kunna flyga! :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av inger »

Spännande :heart:

Visst vill vi att våra barn ska kunna flyga. :D
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
helamig
Inlägg: 849
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 18:48

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av helamig »

Du och ni är mina idoler!! :heart: :heart: :heart: :-D :-D :-D :-({|= :-({|= :-({|= :heart: :heart: :heart: Att du orkar. Fantastiskt och så spännande att följa er!!
T född 090917
S född 110118
A född 130328
F född 141123
majbrittsanna
Inlägg: 297
Blev medlem: fre 17 sep 2010, 10:47
Ort: stockholm

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av majbrittsanna »

Luvisen, väntar med spänning . . Här kämpar vi på.
Anna - mamma till Loa född 100613
Kurstart 101105 (med kvällsmål kl22)
Minikur för att få bort kvällsmål start 101111
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"