Vi har en 9-månaders kille och en snart 3-årig tjej (den stora tjejen har vi kört standardmodellen + SHN från rätt tidigt ålder och det har funkat och funkar fortfarande utmärkt). På vår lilla kille så har vi kört fasta rutiner och standardmodellenckså sen han var rätt liten (hoppas jag använder rätt begrepp annars hoppas jag att ni fattar ändå
Hans schema är nu 19:00-07:00 natt och sen 20 min lur på fm och 1,5h lur efter lunch.
Sedan i julas då magsjukan satte igång så har jag ställt kl på 04 och gått upp och matat honom (då han då har somnat om lätt och sovit till runt kl 07).
I natt testade jag att inte gå upp och mata honom kl 04 och då sov han till ca 05:40 (fast han lät några gånger under natten och strax innan dess men lyckades då somna om av sig själv) och sen ammade jag honom kl 06:00 i mörkret och la ner honom i sin säng men då hade han (kanske inte helt oväntat) svårt att somna om. Frågan är hur ska vi göra?
alt 1. sonika skippa målet och försöka buffa/fjädra honom till att somna om när han har blivit så pass vaken att han inte tycks somna om av sig själv?
alt 2. försöka senarelägga nattmålet lite senare för varje natt så att vi närmar oss 7?
alt 3. annat förslag?
Stort tack på förhand!
Vi skulle eg. gärna vilja sätta igång denna helg om möjligt så vi mottager tacksamt alla råd och tips vi kan få.
Med vänlig hälsning,
9-månaders liten kille och hans mamma