Jag vill bara Tacka och berätta att vår underbara lille Liam är tillbaka!
Från att inte alls ha mått särskilt bra, sovit dåligt, svartsjuk på lillasyster, grinig osv, är han nu, efter minikuren, helt underbar!
Han som aldrig på två år sovit en hel natt sover nu som en liten gris från 19-06.
Så Anna och AW som stöttade mig, TACK
Sambon prisar AW inför kompisarna
Men jag har några småfunderingar som har dykt upp.
Helt plötsligt en kväll blev Liam jätteledsen när jag släckte lampan.
Han vill absolut ha lampan tänd. Han säger "jag blir rädd" och gråter förtvivlat.
Han fick ha lampan tänd första kvällen mest för att jag blev så ställd. när jag skulle lägga mig släckte jag den.
Han sov till 01.30 och vaknar och skriker och gråter att han är rädd och att mamma ska tända lampan.
Misstag nr 2 ](*,) : Lilla mamman går yrvaket in och tänder
sen har ju cirkusen varit igång på kvällarna.
Han sitter med darrande underläpp när han märker att jag ska släcka.
Han kan gärna få ha tänt MEN då vaknar han alldeles för tidigt och tror att det är morgon.
Hur göra?
Sista två kvällarna har jag satt in en sån där kontakt i vägguttaget som lyser svagt.
Då är han inte rädd och han har inte vaknat av den.
Eg tror jag att det här bara är en grej han har börjat köra med eftersom han märkte att han lyckades sätta rutinerna på spel lite. ungefär som att han ska testa om det går igen
En fråga till: Är det dumt av mig att ha 11 timmarsnatt och två timmars middagsömn?
Det är av själviska skäl jag gjort så. Lillasyster sover middag samtidigt och det funkar så bra.
Har det någon betydelse för Liam om det blir kortare natt sömn om han får den på dagen istället?