Nomi vaknar till på natten

Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Nomi vaknar till på natten

Inlägg av Dumlekolan »

Ja, han är så go lilleman :wink: nu på kvällen smög han in till hennes rum (hon läggs 19 och han en stund senare). Jag sa till honom att är det nåt på natten så ramsar jag utanför dörren - näe mamma, det vill jag göra :D :shock: ni anar inte hur mycket jag önskar att lilla damen sover fint nu framöver, håller tummarna så hårt att de vitnar! :roll:



Nu blir det lite bok tror jag, och en bit choklad. Maken är på konferens på fastalandet!
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: Nomi vaknar till på natten

Inlägg av Tin »

Åh denna syskonkärlek, blir alldeles varm i hjärtat.

Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Nomi vaknar till på natten

Inlägg av Dumlekolan »

I morse vaknade Nomi vid 6.45 tror jag. Då hade tydligen Josef sagt ramsan till henne o sen börjat sjunga nån kinesisk sång. Jisses :D undrar vad det blir i morgon? Ta det du lugnt på morgonfronten sa jag, ligg tyst o vila tills jag kommer med klockan :wink: :!: :!: :!:


Megaförkyld kram från mej på superregnig ö

det är fantastiskt ibland, att man fixar allt, fast man känner sig helt slut, näsan rinner, halsen värker, kroppen är seg som kola, o maken på kurs...men det går vägen :wink:
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Nomi vaknar till på natten

Inlägg av videunge »

Härligt att läsa om den fina syskonkärleken! :heart: och att det verkar gå bra för er.

Krya nu på er ordentligt!

Stora kramar :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Nomi vaknar till på natten

Inlägg av mamaA »

Josef har ATTITYDEN =D> =D>

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Nomi vaknar till på natten

Inlägg av Dumlekolan »

Go kväll,

gnällig o kinkig har tösen blivit vid tänder som ska fram, förut, o det har gett sig efter en dag eller två, men NU, så har hon varit missnöjd i nästan 2 veckor. Först hade hon ögoninflammation o efter det kom missnöjdsamheten, hon var inte sig lik överhuvudtaget, det märktes att hon hade besvär i just munnen, för hon stoppar in hela handen o tar sig ofta på munnen...klängig, ingen aptit (har nog gått ner en del...) o jättetörstig. När det gått sååå lååång tid, känner jag, att vad kan detta vara? :?:
Brukar det verkligen vara så vid tänder? :?: Kan de ha besvär såpass lång tid? För jag tittar i munnen, men har inte sett att nån ny tand dykt upp...
Idag har hon skrikit o skrikit, o hon gör det speciellt efter middagsluren. Man blir så ledsen för hennes skull, frustrerande när de inte kan förmedla sig med ord... :roll:


Gotlandskram från en som fyllde 35 idag :wink:
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
videunge
Inlägg: 1554
Blev medlem: fre 27 mar 2009, 13:40
Ort: östergötland

Re: Nomi vaknar till på natten

Inlägg av videunge »

Grattis på föedlsedagen då! :D

Mina tre har haft jätteolika besvär vid tänder. Stora tösen körde feber i 1-2 dygn, heldäckad och sen kom alltid EN tand. Killarna och ffa den lille har kört under veckor, med massa gnäll och kli men har i gengäld emellanåt klämt ut både en och två coh tre tänder åt gången :roll: . Men gemensamt är att det verkar vara värst INNAN man ser tanden. Är du orolig så prata med tex bvc om ni har en bra sån. Man kan också testa att ge lite panodil och se om det blir ngn skillnad. Det har jag gett till mina med gott resultat vid just tänder men jag vet att alla inte vill ge. Men om det ÄR tänder kan lite smärtlindring hjälpa till att det blir lättare att både äta och sova.

Sen är olika tänder olika svåra att få fram. Många upplever att kindtänderna ( som ju är lite större) kan vara besvärligare. Men som sagt jag kan inte säga exakt vad det är utan lita på mammahjärtat. :heart: Kanske kolla upp det tänker jag eftersom det kommit efter öroninflammationen med. oh vad jag svamlar... :roll: hoppas du får ut ngt av det.

Stor kram och hoppas att det blir bättre.
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Nomi vaknar till på natten

Inlägg av Dumlekolan »

Tack för hälsning!


Hoppas att det då är en tre tänder MINST som ska ut! :D

Nä, nu får det allt bli bingen ett tag...innan ny dag med Nomi väntar! :roll: :wink:
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Nomi vaknar till på natten

Inlägg av Dumlekolan »

Nu handlar det inte om lilltjejen utan om mej själv, kanske att jag skulle starta en ny tråd nån annanstans, jag vet inte jag, men jag provar här, egentligen vill jag nog mest bara ventilera...


Efter Nomis sömnfnurra så blev jag än mer orolig, att hon skulle vakna på nätterna, även när det blev bättre o bättre, o jag blev så inställd på att bli väckt så till slut vaknade jag varje natt av mej själv, på de tiderna hon tidigare hade väckt mej...dilemmat var då att jag hade jättesvårt att somna om, kan ligga vaken i flera timmar. Så jag har sovit jättedåligt i flera veckors tid o känner nu, i natt sov jag nog bara 1-2 timmar, att jag pallar inte mer, för det blir ju en ond cirkel, sover dåligt för att jag har nån slags oro, o sen får jag oro för att jag sover dåligt, det rimmar illa...
Provar ju allt, tränar, minskar kaffe, dricker inte alkohol, mkt frisk luft...vill inte ta sömntabletter.
Nån som har nåt bra tips på vad man kan ta till?
Dagtid äter jag d-vitamintillskott...

Kram Linda
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: Nomi vaknar till på natten

Inlägg av miniz »

Hej.
Jag har inte läst hela din tràd, men läste ditt sista inlägg.

Lägg dig kl. 22.00.

Kör lite meditation för att lugna ner dig och acceptera läget.

http://www.huffingtonpost.com/2013/07/1 ... 86716.html
Kanske lite komplex,
en bodyscan kan ocksà göra susen.
http://www.abc-of-yoga.com/meditation/body.asp

Ibland somnar jag innan jag hunnit genom hela kroppen och det är ju ingen fara, sova är ju màlet. :wink:

Vaknar du om natten? I sàfall vid vilken tid?
Eller har det blivit svàrt att somna pà kvällen?

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Re: Nomi vaknar till på natten

Inlägg av miniz »

Hoppsan, vilken ton det blev... :shock: :D Det jag menade var försök lägga dig i tid. När jag är för virrig för att sova hjälper det att lägga sig tidigt, för att varva ner och inte behöva stressa för att somna. Sedan att jag kan ligga där i 3-4 timmar utan att somna, det är en annan femma. Men dessa meditations-andnings-bodyscan-övningarna brukar hjälpa bra.
Jag har aldrig kört den (första länken) med att spela igenom hela dagen och landa där man är nu, i sängen. Men det lät intressant tycker jag.

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Dumlekolan
Inlägg: 344
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 16:40
Ort: Visby

Re: Nomi vaknar till på natten

Inlägg av Dumlekolan »

TACK för svar! :D och inspiration!
Jag köpte magnesium på hälsokostaffären samt Valerina, o det sista tog jag en natt, men kände att jag blev så matt dagen efter, så jag har nöjt mej med magnesium, undviker kaffe för sent o försöker lägga mej i skaplig tid.


Kram Linda :D
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Nomi vaknar till på natten

Inlägg av mamaA »

Spikmatta! Ibland funkar den när jag också ligger vaken mitt i natten :oops: .
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"