Förlorat gosedjur

Skriv svar
aka
Inlägg: 61
Blev medlem: fre 18 jun 2010, 18:29
Ort: Kungsbacka

Förlorat gosedjur

Inlägg av aka »

Hej,

Letade relevanta trådar, men kunde inte hitta någon exakt.

Vår 3,5-åring är en supersovare med smärtfria läggningar. Har egentligen alltid varit så \:D/

Men det är dock en liten fnurra, som jag önskar tips på hur vi ska bemöta.
Hon sover med ett gäng gosedjur i sängen, och de kan fara och flyga utan att hon bryr sig. Men så är det den där favoriten.
Detta gosedjur kan hon i perioder tappa bort rätt ofta. Sällan mer än en gång per natt, men dock flera ggr i veckan. Hon är ju stor nog att förmedla vad som hänt, och just när hon ropat efter detta gosedjur har vi helt enkelt gått in och letat rätt på det och sen gått ut. Hon somnar utan drama.
MEN -vi har ju fått vakna och kliva ur sängen :sleep:
Hittils har jag känt att problemet är litet, men nu har vi ju en nyfödd i huset, och jag tycker helt enkelt att jag är uppe tillräckligt med honom.

Hur gör man? är det rimligt att hon själv ska kunna leta reda på gosedjuret (som alltid ligger lite längre ner i sängen under täcket)?

Tips?
Mamma till Maya född 100414
och Neo född 131002
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: Förlorat gosedjur

Inlägg av Tin »

Hej där och grattis den den lilla nyfödda, åhh vad härligt.

Storasyster vaknar till om natten, du undrar om det är rimligt att hon får leta reda på gosen själv. Jajamen, tycker jag, hon är stor nog. :D
Förklara nogsamt på kvällen att du inte kommer in för att leta efter gosen mer men att - vad bra - att hon ju är stor nog att klara det själv. Ni kan tom träna på det - fast på dagtid såklart. Samma som man gör om de tappar filten och vill ha hjälp att bli omstoppad nattetid, man tränar helt enkelt på dagtid. Så göm gosen lite under täcket och be henne leta fram den. Gör det till en lek. Träna träna träna och få henne att känna sig som om att hon självklart kan leta gosen själv om natten. :)

Min ettåring hemma vill snusa på ett snuttedjur när hon somnar och jag satte tryckknappar på gosen och på lakanet och trycker helt enkelt fast gosen i lakanet. Andra syr fast gosen i pyjamasen. Är man däremot så stor som 3,5 tycker jag att man ska klara av att tappa sin gose och leta upp den igen utan problem. ;)

PS! Och skyll aldrig på lillasyster/bror att det är därför storasyster inte får hjälp, småsyskon ska bara osa glädje och inte vara skulden till någon förändring.

kram Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
aka
Inlägg: 61
Blev medlem: fre 18 jun 2010, 18:29
Ort: Kungsbacka

Re: Förlorat gosedjur

Inlägg av aka »

Gott, då ska här tränas dagtid!

Sy fast den blir överkurs...
Mamma till Maya född 100414
och Neo född 131002
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: Förlorat gosedjur

Inlägg av Tin »

Stålande, lycka till.

varm kram Tin
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
aka
Inlägg: 61
Blev medlem: fre 18 jun 2010, 18:29
Ort: Kungsbacka

Re: Förlorat gosedjur

Inlägg av aka »

Fantastiskt Tin!

Hon tyckte detta gosedjursletande var en jättekul lek. Och stolt var hon om morgonen att berätta att 'Harry' minsann förvunnit, och vet du vad? Jag hittade efter honom själv!!
:thumbsup:

Tack tack för detta!
Mamma till Maya född 100414
och Neo född 131002
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"