mari skrev:Jämför hur mycket du tex skrivit om din äldsta dotter som förtjänar att skrivas om. Säkert har du andra barn och barnbarn som förtjänar att skrivas om.
Jag förstår inte. Här brer ett slagfält ut sig som är fullt av skadade och sårade, men om jag bara skrev om "andra barn och barnbarn som förtjänar att skrivas om" - 24 anhöriga bara i rakt nedstigande led! - skulle det det inte göra så mycket om några av dem förblödde under tiden

De som, liksom jag, lyckats överleva så här långt, hur mycket mer ska de ta

De har livet framför sig. Det har inte jag. Galapremiär! Nya varv skandalflåsande publicitet! Nya påstridiga intervjuförfrågningar! Pjästurné över landet och i övriga Norden! Och som grädde på det fantastiska PR-moset: en svensktillverkad spelfilm att spridas internationellt!
Mamma är redan avrättad. "Boken är det mest seriösa försöket någonsin i den svenska litteraturen att ta livet av någon med hjälp av en skriven text", skrev Leif GW Persson om "Felicia försvann". Media brände resterna av min person, mitt livsverk och mina försörjningsmöjligheter på bål.
Nu nöjde man sig inte med det. Mycket vill ha mer. Avrättningen ska bli KULTUR också. Sanktionerat av Stockholms Stadsteater - Folkets teater, landets näst Dramaten viktigaste

Skynda, gott folk! Nya bra platser på galgbacken...
TorsMamma skrev:Nej fy, detta var väl det värstaste!!
Ja
Så många har talat sista halvåret om att "nu har det ju blåst över", "nu är det ingen som bryr sig längre", "nu när allting lugnat ner sig"... Så fel de hade. Så fel jag hade. Så fel syskonen, barnbarnen, syskonbarnen, de egna barnen, deras vänner, livskamrater, arbetskolleger, släktingar, bekanta, bekantas vänner - så fel ALLA hade.
Världspremiären på Stadsteatern går av stapeln nästan på dagen två år efter den exempellöst framgångsrika boklanseringen av FF som nådde varenda avkrok av landet (och halva världen dessutom). Det vi såg då och därefter - FF i alla media, FF på försäljningsturné över landet, FF på mediaturné i Danmark, Norge, Finland, FF på bokmässan med pocketutgivning, FF på altarplats i kyrkorna predikandes sin rätt att slippa försonas med den mamma som gett henne livet, omvårdnaden, försörjningen, familjetillhörigheten, den orubbliga kärleken, de många syskonen som dyrkade henne, Anna Felicia, Den lyckliga, hon som jag ofta kallade "för god för denna världen" - det var bara början.
Svante Weyler är nu inne på sin åttonde miljon i förtjänst på att sälja sin förläggarsjäl. Hans - och Feldtöverstens (läs "Sanning eller konsekvens") - kändissugna protégée har sålt sig med honom. Fortsättning ad infinitum.
Sannerligen, detta handlar inte om vad JAG ska "ge utrymme" och inte.