Lite konstiga tider för lurarna, tycker jag dock - en timme och en kvart på båda
Jag föreslår lite ommöblering: fm-luren 45 min, förslagsvis 9.15 - 10, alternativt 9.30 - 10.15, och em-luren 1,5 tim mellan 13 och 14.30.
Hon ska definitivt inte gråta några 25 min och det tror jag hon slutar med också, när rytmen (tiderna) blir bättre. Missa inte lite trevligt hullabaloo inför lurarna! Det är en glad flicka vi vill lägga.
Sedan ska det ramsas hurtigt och glatt och trevligt på utgång (bortvänt, på väg ut och utanför), samt husljudas som om livet gick vidare i vanlig ordning, vilket det ju gör.
Spring inte in och "kolla till henne" under lurarna utan ge om så krävs en glad påminnelseramsa x4, utifrån utan att synas. Då stör ni inte. Musik på det kan vara väldigt trevligt
Släpp sedan överkoncentrationen och låt barnet vara i fred
Mer förtroende för lilla barnet, alltså - att sova en stund på dagen eller två, är skönt och välgörande och trevligt och något att faktiskt vara tacksam för - inte en plåga att gråta över. Det är DEN attityden ni ska överföra - Attityden av Självklarhet!
I rättan tid, om man säger. Så justera tiderna först och främst
O:)