envisa uppvak i vargtimmen

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

envisa uppvak i vargtimmen

Inlägg av Manfred10 »

Hej på er! :-)

Lillebror är 4, 5 månader och god och glad. Följer sitt schema utan minsta problem. Äter bra, 2 mål skedmat och får påfyllning med BM om så önskas, 3 mål BM. Vid 4 månader vagnade jag bort nattmålet klockan 4 för han slutade äta frukost pga detta.

Han har i alla fall envisats med att vakna i vargtimmen. Han sover i sängen nu. Samtidigt har vi dundersnor och vändningscirkus så det kan ta en stund för honom att somna om.

Hur gör jag nu?

* jag matar på så mycket som det går dagtid.
* vända sig kan han och har kunnat länge åt båda håll, men inte i sängen nattetid tydligen. ... på morgonen vid ensamleken går det dock bra. ;-)
* han har mycket golvtid och finns med där det händer.
* utomhus är vi oxå.
* och kolmörkt har vi......

Ska vi köra några nätter i vagnen igen och vagna bort uppvaken? Jobba mer med ramsan....? Mat borde han få så han klarar sig tycker jag. Det trugas alltid med både sked och bröst tills det tar stopp.

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: envisa uppvak i vargtimmen

Inlägg av Manfred10 »

Vid uppvaken parkerar jag om honom, markerar med 4 buff och solfjäder och ut med ramsan. Ibland räcker det och ibland kan jag få gå in i flera omgångar.....

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: envisa uppvak i vargtimmen

Inlägg av mamaA »

Hej!

Vändningscirkus.. :lol: , visst är det lustigt att småttingar som alldeles utmärkt kan vända sig själv på dagtid inte kan det på natten!

Jag hade behållt honom i sängen och väntat ut den här lilla fasen med uppvak i vagtimmen och vändningar. Han har väl inte för mycket sömn på dagen, så att det är det som spökar?

Vänder han sig om flera gånger under uppvaket? Annars kanske det hade räckt att gå in en gång och bara ramsa sen?

kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"