Publicerade en följetong i form av vår "antisnyftkur" för några veckor sedan. Framgångsrikt överlag. Men nu är jag frustrerad igen, gick nyss med öronproppar för att slippa höra.
Kl 6 går pappa eller mamma upp. Kl 6.02 kommer gråttjutet. Sedan höres "mamma" eller "pappa" eller "vill komma yp" konstant gråtandes till dess morgonen officiellt börjar (kl 06.45).
Ramsar x 2 direkt (markerat) en gång. Sedan får han vara och vi kör på på nedervåningen. Någon gång har vi ramsat igen efter 20 min men det gör ingen skillnad. Stortjut som svar (75% ledsamt) och "fortsatt maaammma/pappa", "ja vill komma yp" högt). Vi har ju inte glömt honom även om det låter så, det vet jag att han vet.
Skratt till gonatt tummar vi inte en mm på, och "godmorgonet" är vi noga med sedan föregående kur. Glatt, hurra vilken bra dag!, inga frågor, gemensam aktivitet och han blir på kanonhumör på 2 sek.
Han har alltid bajsat. (Funderar på en skål blåbärspuré till kvällen
Pappa får ta upp honom numer för jag är så irriterad kl 06.45 att jag är rädd att det märks igenom
Vi diskuterade denna morgon - verktygen "tar inte". Kanske är det dags att ändra i hans schema (dagsluren bort??)? Eller är han bara såååå envis och skall hållas? Kommer han någonsin ge sig och lägga sig ner och åtminstone vara tyst? Det känns inte så.
Han sover 30-45min på dagis, har dock inte somnat på helgerna 2 helger. Då varvas gråt med sång. Han somnar bums på kvällen och är aldrig gnälltrött.
Giv oss ny styrka eller ett tips!
Varma hälsningar
Carin