Blir aldrig av med dagsvilorna?

Skriv svar
Cottongrass
Inlägg: 81
Blev medlem: lör 25 aug 2012, 20:04

Blir aldrig av med dagsvilorna?

Inlägg av Cottongrass »

Vi är lite handfallna när det gäller dagsvilorna, och de glider alltmer.

* Mina döttrar (11 månader) sover 12 h natt 19-07, ibland händer det att det pratas lite under timmen före uppstigning men det är inget problem.
* Sedan har vi en vila 8:45-9:30, de somnar dock sent, så de får max 20-30 min.
* Lång lunchvila 12-13:30, återigen somnar de ofta ca 20 min sent.
* Eftermiddagsvilan har vi inte tagit bort än (!) så då sover de 20 min vid 16-tiden.

Anledningen att vi har kvar alla sovtillfällena är för att de gånger vi har försökt ha dem vakna hela eftermiddagen har vi istället haft två griniga ungar som löper amok sista timmen. Jag ammade fram tills nyligen, och då somnade de alltid vid bröstet (när vi hoppade sista vilan). [-X

:?: Jag velar lite; kommer de snart att anpassa sig om jag tar bort eftermiddagsvilan, eller ska jag låta dem snooza så länge de verkar vilja det?
Mamma till tvillingar födda 2012.04.18.
Sover Hela Natten sedan 2012.09.06
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Blir aldrig av med dagsvilorna?

Inlägg av mamaA »

Hej!

De kommer att anpassa sig :D . Det tar kanske några veckor med lite griniga barn innan läggning men sen vänder det :wink: . Mitt tips är att försöka skjuta lite på de två andra lurarna så att eftermiddagen blir lite kortare, typ med en kvart eller halvtimme. Jag är mamma till en riktig tröttmössa som ändå släppte em-luren vid 9 månader då han helt enkelt inte somnade längre. Det var lite gnälligt ett tag men sen vände det. Jag lät honom sova lite längre på långluren också för jag vet att det inte påverkar nattsömnen för honom.

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"