För stor för liggvagnen
För stor för liggvagnen
Vår dotter som är nio månader är för lång för liggvagn så vi använder sittvagn med liggläge. Kan man lägga henne på mage i den och att det fortfarande är bekvämt för henne. Vi har laddar inför kuren.
Är det sittvagn med fullt liggläge
Min lilla (och stora) har alltid sovit i vagn dagtid och då enbart i sittvagn med liggläge. Den lilla sov på mage fram till 1-års åldern men vi fick alltid passa så hon inte skulle ramla ur. Vid 1-års åldern vände vi på henne och selade. Lägg något mjukt att ligga på bara.

Min lilla (och stora) har alltid sovit i vagn dagtid och då enbart i sittvagn med liggläge. Den lilla sov på mage fram till 1-års åldern men vi fick alltid passa så hon inte skulle ramla ur. Vid 1-års åldern vände vi på henne och selade. Lägg något mjukt att ligga på bara.
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
-
susanneethel
Om ni tycker att hon ligger obekvämt i vagnen på mage så funkar det också att hon sover middag på rygg- bara ni är konsekventa så hon vet vad som gäller, men mage är ju att föredra om hon ska sova länge.
Ett annat alternativ är ju att hon sover middag i sängen, om det fungerar för er (så har vi gjort på 1,5 timmes luren, eftersom Karl nästan vuxit ur sin liggvagn, jag brukar låta honom sova 45 minuter ute, han vaknar alltid efter 45 minuter när han sover i vagnen oavsett om han ligger på mage eller rygg
Men jag har inte gjort något seriöst försök att få honom sova längre där)
Gör som det passar bäst, det går fint bara ni har rätt attityd- det viktigaste av allt

Ett annat alternativ är ju att hon sover middag i sängen, om det fungerar för er (så har vi gjort på 1,5 timmes luren, eftersom Karl nästan vuxit ur sin liggvagn, jag brukar låta honom sova 45 minuter ute, han vaknar alltid efter 45 minuter när han sover i vagnen oavsett om han ligger på mage eller rygg
Gör som det passar bäst, det går fint bara ni har rätt attityd- det viktigaste av allt
Fler tips....
David sover bägge sina daglurar i liggvagn, på rygg ute på balkongen. I botten ligger en fårskinnsfäll som jag snor om fötterna så att det inte finns någon risk för att trilla ur. Sen har han aldrig jazzat runt så mycket, sätter sig inte ens upp
så detta funkar.
Och han sover både 1,5 timme och 45 minuter på det viset, fortfarande. Får väl se hur länge det varar...?!
Så nu hur du ännu lite mer tips om hur det kan göras.
Lycka till!! Det är helt underbart när det börjar fungera.
(David kurades helt och fullt i januari när han var 11 månader)
David sover bägge sina daglurar i liggvagn, på rygg ute på balkongen. I botten ligger en fårskinnsfäll som jag snor om fötterna så att det inte finns någon risk för att trilla ur. Sen har han aldrig jazzat runt så mycket, sätter sig inte ens upp
Och han sover både 1,5 timme och 45 minuter på det viset, fortfarande. Får väl se hur länge det varar...?!
Så nu hur du ännu lite mer tips om hur det kan göras.
Lycka till!! Det är helt underbart när det börjar fungera.
(David kurades helt och fullt i januari när han var 11 månader)
Linda
Med David
f?dd 050211
Med David