Hej!
Nu vill jag har lite kloka funderingar/tips från er som har passerat det här med åttamånders...
Hugo har numera två sömnpass om dagen:
09.45 - 11.45
15.00-15.45
Han sover natt mellan 19.00-07.00. Daglurarna är nyintroducerade - vi är inne på dag fem - men de fungerar bra. Däremot natten ser ut som följer:
Han vaknar till 3-4 ggr under natten (första gången kan vara tio på kvällen), och skriker. För mig låter det som mardrömmar. han får en stadig ramsa i stil med "här är allt som det ska, somna om du", och det blir tyst, eller också inte.

Om inte, så tystnar han inom en 10 sek ändå. Somnar om. Sedan när klockan närmar sig sex (idag 05.45...), börjar han sparka med foten på spjälorna för att tala om att han är vaken

och vill upp. Allternativt gråter han. Det blir inget. Jag ger honom en bestämd ramsa. han somnar om. och vaknar igen efter tio minuter, en kvart, gråter, somnar om, vaknar, gråter... så där håller han på tills marginalkvart. Jag ramsar inget mer efter första uppvaket. "På natten sover man". Borde jag? Jag vill inte börja underhålla... Det känns inte bra att han gråter...

Idag hämtade jag honom fem i sju, då hade han preciiis börjat låte så där otålig - snart gråter jag igen - och jag började fråga redan utanför dörren för att undvika detta: - VAR är Hugo? (Då kan jag hämta honom utan att mötas av gråt...)
Så hur gör jag mellan sex och sju? Förslag och goda ideér mottages i vanlig ordning med stor tacksamhet...