Lilleman som vill bli frisk

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av TorsMamma »

ÅH Luvisen, vilken underbar, jobbig och lärorik resa ni gör och har gjort.

Trist det där med jästen, har inte hört om någon annan sort än Candida Albicans, minns du vad denna heter? Skulle vilja läsa mera om den.

Men det låter logiskt om han inte ens kunde äta grönsaker utan att få utslag och problem.

Spännande du också skriver om D-vitamin, gäller samma sak om han är ute i solen på sommaren?

Jag kan bara hålla med dig Buljon is da shit, helt klart. REkommenderar numera detta till alla med minsta problem faktiskt.

Tack för din långa och utförliga rapport, hoppas ni får se flera fina framsteg. och du TOK GRATTIS till att inte behöva ha diagnosen! =D> :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Intresse finns. :heart:

Jag läser med glädje :heart:

Men också med sorg , men den sorgen är bara över min oförmåga och över att vi själva kom igång sent.

Men mest läser jag med glädje för jag lär mig fortfarande hela tiden. :heart:
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

TorsMamma skrev:Trist det där med jästen, har inte hört om någon annan sort än Candida Albicans, minns du vad denna heter? Skulle vilja läsa mera om den.
Fick inget namn på jästen. DAN läkaren sa att det finns massa olika. För att ta reda på exakt vilken man har måste man göra många avföringsprov för jäst är extremt svårt att odla för att se vilken typ det är. Detta kostar massa pengar som vi inte har. Det känns inte helt meningsfullt heller då medicineringen är den samma oavsett jästtyp. Man kör en bred jästdödande medicin i kombination med virusbekämpande. En del behöver köra detta i flera månader, en del behöver "pulsa" medicineringen. Typ 3 dgr båda medicinerna och 2 dgr utan virusdödande medicin. Och sen börja om.

Innan man kör denna medicinering så måste man ha en diet på plats SCD eller GAPS eller Body Ecology som samtliga bekämpar jäst. Frukt måste bort i minst 4 mån också.

Det finns en del som kört GFCF och äggfritt men då tar det längre tid att bli av med det.

Jag har aldrig hört talas om jästutslag och hade ingen aning om att det såg ut som matallergi. :shock: Men det kan ju förklara varför en del kids fortf inte blir bra fast det kör GFCF och har allehanda utslag. Eller smörjer med allt mellan himmel och jord.
inger skrev:Intresse finns
Ok, då forts jag. :heart:
inger skrev:Men också med sorg , men den sorgen är bara över min oförmåga och över att vi själva kom igång sent
:heart: :heart: Känner med dig. :heart:

Ett par saker till kom upp under tidens gg.

Probiotika: Blev fundersam. Jag beställde alltså speciell probiotika till Petite Soeur. När den kom fram läser jag att Lac.Reuteri INTE ska ges till små barn och inte bebisar. :shock: :shock: Detta för att de utsöndrar en vätska i tarmen som gör den SUR. Och då börjar jästen att gotta sig...Blev ledsen när jag tänkte att jag har ju gett båda mina barn Lac Reuteri fr Biogaia sen dag ett... Igen tror man att man gör ngt bra och så är det helt fel... :cry:

Jag funderade på hur allt detta hänger ihop. Bebispojken har fått MASSOR av Lac Reuteri Protectis och när man tittar på hans avföringsprov finns den inte i hans tarm. Det finns nästan inga microbstammar alls faktiskt. Det är typ ingen hemma därnere om man säger.

Biogaia skriver att denna stam är den enda som bevisat koloniserar tarmen...nope, inte hos min pöjk.

Läste vidare på Biogaias sida. De valde att odla just denna stamm för den finns i bröstmjölk. Ngn annan anledning ges inte. Jag tänker, kan det vara så här: Lac Reuteri Protectis finns i BM och det är lätt att tänka att det är ngt bra men de har kanske inte frågat sig VARFÖR den finns i BM. Kanske är det så att den bara ska tillföras en bebis i små mängder för att vänja barnet? Bara för att den finns naturligt i BM kanske inte naturen tänkte sig att man skulle odla och bomba bebisen med detta?

Kan säga att jag inte sett ngn förbättring med denna produkt på mina bebisar men den här special probiotikan för bebisar- den var det krut i. Och Petite Soeur liksom kviknade till, som om hon hade en slags hjärndimma förrut... :-k

-----------

En annan sak som hjälpt upp är Himmalya Kristall Salt. (Mammalin- du använder ju detta :P ) Det saltet innehåller alla 94 grundämnen i det periodiska systemet (utom inerta gaser) och naturligt salt är en elektrisk struktur inte molekylär. Salt leder det elekriska systemet i kroppen.

Vanligt raffinerat bordssalt innehåller 2 grundämnen...Inte så mkt att hänga i julgranen.

Iaf, detta kristall salt lägger vi i maten och det har haft en liten uppiggande effekt på barnen. :D Vi äter dock fortf även havssaltet för att få i oss jod. Har ingen lust med ngt extra jod-kosttillskott.

Så då har jag lärt mig mer om salt.
-----------------------

Då till D vitaminet. Hur är det med solen...? Jo, solen är JÄTTEBRA och nödvändig för barn med autism av flera anledningar. Minst 20 min varje dag i direkt solljus. Om det nu fanns några strålar här... :roll:

Alltså grejen är den att det är när solen lyser på oss som D-vit receptorn boostar upp omvandlingen av den passiva delen till den aktiva. Och det är den aktiva delen vi vill ha massor av. Så man kan säga att barn med autism har förrådet överfullt med passivt D-vit som bara väntar på att omvandlas men det går ju inte så fort eftersom receptorn hela tiden bombarderas av bakterier. ](*,) Men när inflammationen i kroppen stoppas så att den inte blir kronisk och man får bort bakterierna så kan den komma igång igen. Det är dit man vill komma, tills dess gäller att haffa så mkt solstrålar man kan. Dels för att få mkt aktivt D-vit men också för att få till en balans i D-vit strukturen. Det är nu jag önskar att jag bodde på varmare breddgrader... Solen är även bra för detox av tungmetaller. Glajerna på i sommar alltså OM vi får mkt sol då. Hoppas! [-o<

Återkommer med mer.

Kram på er! :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Jo!förresten, jag skulle svara om vi använder melatoninet. Nej, det gör vi inte ännu. Jag har läst mer och jag tror på melatoninet som en temporär lösning i tuffa perioder när barnet inte kan få ro i kroppen men inte som ett permanent kosttillskott. Det blir bara som en krycka, det löser inte den underliggande obalansen i kroppen. Kan man få till en bra balans kommer kroppen själv att börja producera melatoninet igen. Så uppfattar jag det nu iaf.

Ingen som jag hittills läst om som lyckats få sina barn återställda har använt detta annat än som temporär lösning.

Det var en sak till... Jag kommer säkert på det imorgon. :wink:
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

ÅH, tack Luvisen för att du förklarade så tydligt. Du vet att du gör det med bravur va? Du är strålande bra på att förklara saker. Nu förstår jag också skillnaden på D-vitamin. #-o

Så ut i solen med er! Kan man hitta "rätt typ av solarium" tro? Med rätt UV strålar? På vinterhalvåret. Din pojk som ju är lite mörkare kanske behöver lite mer än 20 min tänker jag?

Tack igen för att du förklarar så bra! Vilka framsteg! =D> =D> =D> :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Som sagt, du inspirerar och imponerar. Helt sanslöst vad du gör för dina barn, du ska ha allt beröm som finns.

Alla tummar och târ hâllna för tidig och solig vâr och en riktigt solig sommar!

Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Tack söta Sarisparis! Kram på dig!!

--------
Nu kom jag på en till grej vi gör. Vi smetar in Bebispojken med Epsomsalt, lite vatten och kokosolja varje dag. Det är hyfsat billigt och effektivt. Han vill fortf inte bada... :roll: Men då gör vi så här, sparar pengar OCH får honom sakta detoxad. Här kan man läsa mer om hur man kan göra: www.enzymestuff.com.

---------
TorsMamma skrev:Så ut i solen med er! Kan man hitta "rätt typ av solarium" tro? Med rätt UV strålar? På vinterhalvåret. Din pojk som ju är lite mörkare kanske behöver lite mer än 20 min tänker jag?
Hmmm...det vet jag inte om det går... Får kika på det. När du säger mörkare hur menar du då? Alltså, jag är ju från andra sidan jordklotet men där är man också ganska blek. Där jag föddes är det typ samma väder som Sverige fast det regnar mer... :roll: Pappan är iofs ganska mörk (svensk men mörk...) men Bebispojken är tämligen ljus och blek...Fast det kanske bara är nu? Noterar att det är många barn med autism som är extremt bleka...
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

jag har en känsla av att han inte är som många känsliga superblonda svenskar och rödhåriga som bara blir röda i solen och att han faktiskt har en lite mera tålig hud och mörka pigment. Och då kan behöva mera sol än de där korta minutrarna som en blondin behöver. Jag är ju mellanblond, ljusbrun. Blir inte röd men har lätt för solallergi. jag behöver betyligt mera sol än jag trodde har jag märkt.

Jodå, jag har också noterat att vissa barn är "bleka" också oavsett sin naturliga hudfärg. Min son är inte blek, men jag ser speciellt någon som är extra blek nästan som minimjölk och det har jag också tänkt på. Kanske behöver dessa än mer sol?
Tor 2006

Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Ok, du menar så. Kanske. Liiiite brun blev han som 2 åring...

Tänkt mer på detta med solarium men jag tror det blir svårt rent praktiskt. Dels miljön och sedan att få den lilla knatten att stanna i solariet...och sen ska ju ögonskydden på... Näe, det blir nog inte bra ändå. Vet ännu inte heller vilket som skulle vara garanterat säkert. Det är ju konstgjort förstås....
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Nej, så är det nog. :D

Bara en tanke, kanske något för honom när han är äldre? Eller så får ni planera in 2 solsemestrar/år på vintern och inte ha så mycket sommarlov typ. :wink: 8)
Tor 2006

Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Hallå hallå!

Probiotikan vi har funnit är MYCKET intressant!! Det händer grejer!! MEEEEN inte tillräckligt. Jag ska skriva mer odrentligt- jag lovar men nu har jag hittat ngt så intressant att jag bara måste dela med mig kvickt.

NI MÅSTE LÄSA DETTA: http://grayson-youarewhatyoueat.blogspo ... -evil.html

Det verkar logiskt och OM det stämmer så måste ju detta förstås skrikas ut!!

LÄS!!! Parasiter kan vara det som ligger till grund för olika typer av sjukdomar inkl autism. Det är svårt att bli av med dem MEN det går!!

Kram!
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

har inte läst länken, men ang. parasiter så var jag typ kroniskt trött och tänkte att jag kör en "parasitkur" på mig själv. Var ofta sjuk och så fort jag var sjuk fick jag ont i körteln i armhålan.
Så kort och gott börjde kuren. den där körteln i armhålan svullnade upp så till den milda grad att jag inte kunde varken ta ner eller lyfta armen. Åkte till läkare och de sa att jag måste äta anibiotika för att bli av med den inflammation jag har annars kommer knölen att spricka och vara sa de. Fick även gå på mammografi osv...

Kom hem med receptet och kom ju då på att äter ju en parasit kur, kanske är det den? Så jag lät bli antibiotikan och fortsatte, några dagar senare började det lägga sig och ett par veckor senare blev jag genast piggare och har inte haft ont i armhålan sen dess. Så jodå, parasiter kan ställa till det vill jag lova.

FUnderar just nu på att köra en kur till.... :D
Tor 2006

Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Nämen, vilken läskig erfarenhet men ett bra slut iaf! Du har ju verkligen provat allt Toris!

Vad använder du för preparat för kuren?
SM rookie
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Känner mig jättelåg och trött men jag ska ändå logga här vad vi gjort för den som finner det intressant-

Vi håller på med antijäst medicinering.- Diflucan mest men andra preparat också. Detta kombineras med antibakteriell och antiparasit medicin. Både läkemedel och naturpreparat. Vi använder Stan Kurtz protocol och pulsar biten med antibak/parasit.

Diflucan provades en vecka utan att vi la till ngt annat. Fantastiska saker hände: Bebispojken slutade vara rädd. Han stod upp i vagnen när vi var ute och sa Fortare och slog ut armarna och sa Jippi! Han åkte pulka alldeles själv för första gg och han åkte ned för stora rutschkanor på eget bevåg. Han lekte tittut med mig bland FOLK. Han initierade leken alldeles själv och brydde sig inte om att andra människor kom och gick runt omkring.

En neg sak hände: han fick ett nytt beteende och bestod av att han under ngn minut stirrade ut i luften, mumlade för sig själv, och såg ut att jaga flugor med händerna. Min mans kommentar ang detta säger allt: Jag höll på att bajsa på mig. :lol: :cry:

Läkaren berättade att detta beteende beror på att bakterier florerar när jästen minskar i tarmen. Därför måste man köra olika läkemedel/preparat samtidigt. Sagt och gjort satt vi i gång med detta. Hände mirakel? Nej. Hände samma fina saker som förrut? Nej.

Jag kollade dosering som Stan Kurtz gav sin son när det begav sig och det visade sig att vår dosering var alldeles för låg. Så nu har vi justerat upp den. Det känns så tråkigt att vänta och vänta och sen inse att det iaf blev fel. Nu väntar vi igen. 2 veckor till och så kanske det kommer att börja vända.

MB12- injektioner har vi testat. Det gav stora förbättringar i tal och koncentration intiellt men sen inget vad vi kan se. De är som typ diabetessprutor. Likväl tyckte vi det var jättejobbigt mentalt att ge dessa. Vi använde även embla plåster. Men det var för psykiskt påfrestande så nu provar vi MB12 nässpray istället. Ännu så länge inga underverk. En del barn utvecklas enorm när det använt MB12 i 4-6 mån. Det gäller att hänga kvar... :roll: Vi forts eftersom just det här är ngt jag finner ganska enkelt att ge.

A-vit- ännu en mirakelkur. Det ska visa stora förbättringar när man använt detta i flera månader och fått en neurotransmitterande substans. Kommer ej ihåg vad den heter men den ska sparka igång utvecklingen. I början hjälpte den upp Bebispojkens tal men efter ngn vecka såg jag ingenting. VI har forts i några mån men inget händer. Bebispojken blev istället sämre ett tag då han var fast i echotal och nonsenstal. ](*,)

Att inte ge D-vit har vi nu också gett en chans- har inte sett ngt som gör honom bättre. Han blev om möjligt ännu mörkare under ögonen och väldigt gråtig.

Har läst alla möjliga sett att använda D-vit på. Torskleveroljan var fin till en början men som sagt, det blev han tillsist dålig av. Nu ger jag honom stora mängder D-vit och han blev gladare igen och det mörka under ögonen blev mindre. Idag är han dock ledsen igen och är precis likadan som när han var 2,5 år. Han talar precis likadant, ser samma saker, gör samma saker.

Det känns tröstlöst.

Finns det inget positivt? Jo, vi har precis fått bort eksemet på han ben som ett tag täckte hela benet. Men det var efter att jag gett honom jättmkt antijäst medicin och jag tänker inte skriva doseringen för den var helt tokmkt och jag tror bara man kan göra så några dgr för medicinen är mkt påfrestande på levern. Vi ska kolla levern nästa vecka.

VI har testat att ge OLE- Olivblads extrakt. Det funkar faktiskt mot bakterierna för då försvann de där stunderna när Bebispojken bara stod och mumlade för sig själv.

Vi följer inte anvisningarna på pkt utan för som Stan Kurtz skrivit- 20 droppar 3 ggr dag. Ja, det är sjukt mkt men han skriver att ska man göra ett genombrott så måste man ge massor. Självklart måste man se till vad barnet orkar med.

Men som sagt, ännu inga underverk. Vi ger det några veckor till.

Värme, Luvisen
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Men fy Luvisen, vad ni sliter och fixar. HOppas och ber att antiparasit, anti svamp och fix med baciller och allt gör sitt. Det är ju jättesvårt att bli av med Candida har jag förstått. Så man får vara ihärdig. Och när väl det är borta så har man gifterna kvar som de samlade på sig osv.. ja du vet ju detta. Det är jättesvårt. Ni som dessutom lever så rent det bara går borde ju få lite resultat snart kan man tycka.

Jag håller tummar och tår för er att ni lyckas med detta nu, jag tror du är något på spåret i alla fall.

:heart: Kramar i massor! :heart:
Tor 2006

Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"