Lilla M´s resa

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Irmasmamma

Re: Lilla M´s resa

Inlägg av Irmasmamma »

Kära kära Tin och Maja. :heart:

Har ju totalt missat detta nya lilla underverk :oops: :shock:
Jättegrattis till er och vilken helt underbar, rolig och inspirerande läsning! (Som vanligt när du skriver, Tin :heart:)
Jag ser fram emot att få följa med på er resa därborta på andra sidan jordklotet och OJ vad sugen jag blir på en liten till, jag också!! :D

Apropå tuttar som sprutar när liten släpper taget (känns igen :P):
Tryck bröstvårtan rakt in som om du trycker på en ringklocka (ganska hårt) så slutar det spruta omedelbums! :wink:

Massa kramar till er allihopa!! :heart:
Irma :heart: 111108, SM från 3 veckor.
Olof :heart: 131008, SM från början.
Tin
Rådgivare/advisor

Inlägg av Tin »

Hej igen, och kram till Irmas mamma. :)
He he nu blir du sugen på en liten till, bra. :)

Vi tuffar vidare, liten har växt till sig lite så tutt sprutet är hanterbart nu. Matandet går mycket bättre, nattsömnen är som en dröm med bara en matning. Daglurarna strular lite just nu, får mata på mera. Det verkar som om hon letar efter nåt att suga på i skarvarna, hennes storasyster hittade ju fingrarna vid runt 7-8 veckor men hon får inte riktigt till det.

Vad föreslår ni? Låta henne reda ut det själv eller stoppa dit en napp? Är det sugbehov vid 2 månaders ålder eller är det helt enkelt hunger? Vad säger ni visa?

kram Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tack för kramen :)

Jag har låtit alla mina småttingar lösa sina sugbehov på egen hand och det har funkat fint. Främst för att jag är för lat för att hålla reda på en massa nappar och dessutom se till att de är hela och rena. Sen vill jag inte ha jobbet med att ta bort nappen sen. Lathet är skälet, inte så tjusigt kanske men effektivt. :wink:

För övrigt låter det som om ni har det härligt och att du undvikit att falla i fällan - med andra barnet ska jag göra rätt ifrån början. Håll dig därifrån och kom ihåg att trubbel inte är för evigt när det uppstår, vips är det borta och glömt.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"