10 mån, vill inte somna utan min hand på hans rumpa!

TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: 10 mån, vill inte somna utan min hand på hans rumpa!

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Tänk lite som så att du ger förutsättningarna för vila! Man måste liksom inte sova varje sekund som schemat säger. Kanske sover han den luren 1dag/v men låt så då vara. Tänk att du får en paus att återhämta dig på också.

Så oroa dig inte för all sömn, gör som du gör, lägg tidigare och ta det lugnt.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: 10 mån, vill inte somna utan min hand på hans rumpa!

Inlägg av Tin »

Hej,
Jag kan Bara hålla med Torsmamma.

Liten är i en svajig ålder, snart är det bara en lur, men låt han njuta av sin tid i spjälsängen även om han inte somnar. Jag slängde in en leksak, ville man leka med den fick man det, ville man sova fick man det. Man hade förutsättningarna.
Hux flux bestämmer du dig för att göra om till en lur på schemat, när du och liten är redo. Det kan ta 1 vecka eller 4.

Han är ju nöjd i sin säng, så passa på du att sätta dig ner och läsa en tidning och ta en kopp jkaffe. Det är du värd.

Kram Tin : heart:

Du jobbar på underbart fint. =D>
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
Florax
Inlägg: 56
Blev medlem: tis 06 mar 2012, 14:47

Re: 10 mån, vill inte somna utan min hand på hans rumpa!

Inlägg av Florax »

hej :)
Det har gått bra med oss :)
han sover fortfarande 2 ggr om dan, på morgonen lägger jag honom 9 30 och han brukar somna efter 10-15 minuter utan att skrika :D han bara lägger sig ner och pratar tills han somnar, 10 15 är det dags att vakna, sen lägger jag honom 13 30 också utan problem, han ligger också vaken i 5-10 minuter tills han somnar, 14 45 väcker jag honom. 19 15 säger jag godnatt med en del pussar och kramar sen lägger jag honom och då brukar det ta bara ett par minuter innan han har slocknat :9

Jag antar att han var i en sån utvecklingsperiod, vilken tur att allt verkar gå bra nu, tack för fint stød! :heart: :thumbsup:
Johannes 31-Jan-2012

Lovisa 17-April-2015
Tin
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1153
Blev medlem: fre 12 mar 2010, 09:48
Ort: Nya Zeeland

Re: 10 mån, vill inte somna utan min hand på hans rumpa!

Inlägg av Tin »

Hej,
Vilken underbar rapport! :lol:

Det där med tur däremot, vet du det går bra för att liten litar på ditt agerande och trygga attityd. Du hjälpte honom ur krisen, det tog sin lilla tid men han tog dina svar. Det är ditt härliga jobb som har skapat resultatet glad liten som sover gott.
Det som är tur däremot är att liten har fått en sån fantastisk mamma som du.

Kram Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"