Hej på er
I går bröt jag ihop. Ingenting fungerade känndes det som. allra minst jag tror jag. det var det som var felet. innan vi fixat ersättning ( det var på håert att det tog slut!

) från snälla barnkliniken som lånade ut en burk, stressad och dan skulle jag dessutom till BVC. Dum dag minst sagt och dessutom var det kö. men snälla tanten hjälte mig att ringa till barn så jag slapp tele-q. däremot var hon nog lite orolig när jag grät men jag var minst satg orolig att vi inte skulle få tag på mat.
i går kväll var jag hur trött som helst och migrän på det. men på något sätt så blev det bra. Försökte seriöst väcka liten för nattmål vid 23 men det var lögn och att äta i sömnen är inte något vi sysslar med tydligen. det var tillslut bara att erkänna sitt nederlag och lägga ungen igen som överhuvudtaget inte raagerat på behandligngn

:^o vi satsade på nästa mål i stället. nåja...helt okej för mig. efter att jag ammat kl 04 så slog jag bakut och tänkte varför skall jag sitta uppe mitt i natten när maken slipper? ( jo då han blandar ersättning men det gör han i sömnen och somnar direkt.) langade helt resolut över ungen till honom och sa" se till att han är mätt och lägg honom sedan. sen somnade jag och maken gick förvånat upp och gjorde ersättning.

8-[
i morse hade i alla fall jag fått sova lite mer och det gjorde nytta. tänkte på några kloka ord. dels från Torsmamma

som sa ungefär " krångla inte till det" och från skarvchecklistan. Samt att vissa små tröttisar kanske behöver fyra lurar.

mätt mage

undvik övertrött
Samt att vissa små tröttisar kanske behöver fyra lurar.
tittade på liten och insåg att liten på morgonen inte orkar mer än 1h på morgonen. när han snällt ätit både mat och påfyllning bestämde jag mig för att NU är han mätt. försökte inte truga mer då. vid nästa pip lade jag honom. han låg så lugnt och behövde bara få nappen och lite stödvagning ngn gång så somnade han lugnt själv efter 15 min ungefär. sen mörklade jag vagnen. skarvarna kom men vagnades mycket lättare.
samma visa nästa mål.väntade lite för länge. dryga timman och liten han bli lite för trött. fick vagna lite mer men det gick bra. Den luren såg jag till att väcka honom med massa mat. men mer än timmen orkar han inte. somnade själv också nu med bara en liten vagning på några tag efter att han filosoferat en stund.
har helt enkelt bestämt mig för at det inte skall vara så krångligt.

8) nu bjuds ungen förutom en massa mat på en förskräcklig attityd från mamma.han skall inte ha en chans att fundera på om jag har koll.
under tiden har jag äntligen fåt lite sytt och stora tjejen är stolt ägare till en ny sleecetröja och "rånarluvemössa". föresten visste ni at det är absolut livsviktigt at ha en ettåring till hjälp när man klipper ut mönster? varje liten mellanskräp jag klippte bort fick han. sen sprang han stolt och slängde den i papperskorgen. sprang tillbaka och hämtade en till och så fortsatte vi.
nästa lur bakade vi stora lussechokladbollar. dom tål alla här hemma där vi slåss med många allergier.
liten fick också vara stjärngosse i vårt eget luciatåg. storsyster fick vara lucia och mellanbror tärna för han tycker att glitter är så fint. jag sydde en liten spetsig vit mössa i muddväv till lillebror och sydde fast en stjärna av guldtyg på. Dom var så söta så.
I morgon fick jag äntligen en tid till BM. Stackarn har varit sjukskriven i 3 veckor. Håller tummarna för att hon äntligen är frisk. skall bli skönt att prata med någon som vet hur jag fungerar och jag inte behöver censurera för.
kram på er