Träning 2012!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av SusanD »

Jag är här! Men jag har så dålig koll på vad jag tränar just nu. Förra veckan var jag på honungsberget med alla barnen, hade med mig en 12 kg Kettlebell och så sprang jag upp och gjorde 30 swings, ner och 1 min planka, upp och 20 swings, ner och plankan 1 min och så upp igen 10 swings och så ner och planka igen. Upp igen och 30 knäböj med kb och så upp med kb på raka armar, denna övning heter nog något fiffigt som jag förträngt, ner och planka, upp och 20 fiffig övning, ner och planka och så upp och så 10 fiffig övning och så ner och avslutade med en planka.

Under tiden rullade barnen den stora gymbollen upp och ner för honungsberget. De hade tagit med sig 1 och 2 kg hantlarna också som de släpade upp och ner.

Kändes som ett rejält pass.

I lördags sprang jag en mil för första gången! Rekord för mig och jag är verkligen mer än nöjd med min insats. 10,6 km på 1, 11 tim. Inte så snabbt men tänk att jag tog mina första springsteg den 10:e april efter att aldrig sprungit tidigare i hela mitt liv och nu klarade jag en hel mil.

För övrigt är det full fart med starten av företagt. Jösses vad mycket det är man ska göra innan man ens kommit igång och jobba. Men roligt är det och nu är jag hemma på heltid med barnen igen så det ska snart bli ordning på träningen igen.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av SusanD »

Och igår kom förkylningen på besök med en hemsk hosta och vips så blir det ingen träning. Såååå tråkigt. Jag har för första gången i mitt liv köpt Kang Jang och zyx för att försöka underlätta denna sjuka. Ska nämligen på agilitykurs hela helgen och tänker inte missa den pga en förkylning, aldrig i livet.

För övrigt har jag nu inlett min karriär som tränare på Friskis och Svettis, ska utbilda mig och hålla i utomhusträning. Det är ett stort projekt som drar igång nu i Ängelholm med utomhusträning av alla de slag och jag ska ingå i den arbetsgruppen. Så kul ska det bli.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av anna »

Hej! :D

Tilda, har du kollat din höft? Det lät inte bra, du får vara rädd om dig...
Jag har en hektisk tid framför mig nu, så jag tänker mig 3 snabba zwowpass/vecka och 2 lite längre.

SusanD, grattis till milen!! STORT steg, superduktigt!! =D>
Så mycket spännande du har framför dig nu! Kurera dig ordetligt och, jag upprepar, ät PROBION för immunförsvaret!

Veckans pass:
tis: zwow 7, 16 min + 3 plankor
ons: Pilatesmix 45 min + 3 plankor
Tors: Zumba (power) 40 min + 3 plankor
Fre: Zwow 20, 2 min + 200 situps, 3 plankor
Sön: Zwow 1, 12 min + 3 plankor

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av Tilda »

Har varit till läkare med höften (en sur typ som tyckte det inte var något fel på den..) och fick remiss (då jag gnällt om det) till fysioterapi. Men mycket bättre har den varit nu när jag inte sprungit så mycket.

Veckans träning :) 5 pass och 2 promenader


Må - bröst, rygg, triceps, mage
Ti - pw 5,6 km, ben&rumpa, mage
Ons - rygg&biceps, mage
To - vila
Fre - core + höftlyft
Lö - vila
Sö - Zwow 42, mage, pw 4,3 km

Nöjd med veckan :)
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Sofies mor
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 26 mar 2009, 16:59
Ort: småland

Re: Träning 2012!

Inlägg av Sofies mor »

Hej hopp!
Jag var med här i tråden i början av året, men sen hände så mycket annat i livet att jag inte vart inne på forumet (eller tränat) på månader. Men nu i veckan kom jag äntligen igång lite smått igen.

I fredags gav jag mig ut på en tänkt pw med eventuella joggingintervaller. Men det var så sankt i skogen att jag kom totalt vilse i mina försök att inte gå ner mig. Så det blev mer hinderbana av det hela. Hittade hem tillslut i alla fall, blöt upp till vaderna.
Ja, och idag har jag simmat 800m.

Tänkte hålla målen ganska små ett tag, det är fortfarande mycket annat runt mig. Men vill ändå komma igång med i alla fall ett eller två små pass i veckan. Mest sånt jag kan göra hemmavid, jag är borta tillräckligt som det är. Typ en promenad och ett enkelt styrkepass kanske. Lite plankor. Nått sånt.

Och jag är verkligen imponerad av er som håller igång vecka ut och vecka in!

//Sofies mor
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av anna »

Välkommen tillbaka Sofies mor! :D
Jag har blivit HELT biten a korta vrål-intensiva ZWOW-pass! De är över på mellan 10-20 min, gå in på Youtube och sök på ZWOW får du upp en massa olika. Om det kan vara intressant. Perfekta att göra hemma när liten tid finns!

Rapport:
Mån: Pilatesmix 45 min
Tis: zwow 6, 12 min + 3 plankor
Tors: zwow 1, 12 min + 3 plankor
Lör: workout breakdown 16 min + 3 plankor
sön: Zumba 40 min + 3 plankor

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av Tilda »

Förra veckan en bra vecka igen :)


må -styrka bröst/triceps/axlar/mage
ti - styrka ben
ons - styrka core (rygg/mage), pw 5 km
to - vila, pw 6 km
fre - styrka rygg/biceps/mage och lite ben
lö - vila
sö - zwow#43/mage

4 pass styrka, 4 dagar plankor, 2 promenader och 1 zwow.

Härlig vecka anna :) Och roligt att du är med igen Sofies mor :) Många som fallit bort...

anna, visst är zwow passen härliga. Bara man inte gör för mycket av dem. Även om de är korta behöver kroppen tid att återhämta sig. De är väldigt högintensiva. Jag har fått råd om att inte köra sådana pass dagarna i rad. Om man tränar ett högintensivt pass så borde man nästa dag göra något med lägre intensitet. Men det finns så många olika åsikter om detta, svårt att veta ibland vad som är rätt. Jag igen gillar just nu väldigt mycket appen "You are your own gym". Tung styrka med så lite redskap som möjligt, mest använder man kroppens egen vikt.
Tror att jag efter nyår ska göra en zwow/bodyrock utmaning. Att i en månad träna enbart zwow pass. Fast det påfrestar kroppen tror jag det är helt ok att göra det som en utmaning under en begränsad tid. Och sedan igen träna lugnare.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av anna »

Många som fallit bort ja! Som vanligt i dessa trådar... Många nyårslöften tror jag och många som med liv och lust ger sig in i det nya året för att sedan ganska snabbt tröttna. Men vi är några som hänger i i alla fall! :D =D>

Oj, vad du kör hårt Tilda :shock: Du är väl rädd om dig med tanke på överträningen..? :shock:
Ja, det är så jag gör - jag lägger (oftast) inte zwow 2 dagar i rad för jag har läst det - eller är det kanske du som nämnt det innan :D

Kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av SusanD »

Hej, jag hänger envist kvar trots att träningen ligger i träda pga besvärlig förkylning med äcklig slemhosta. Det blir mest promenader med hundarna just nu.

Men i lördags var jag på en tränaruttagning hos Friskis och Svettis. Spännande värre där jag höll ett pass jogging med styrka för en grupp instruktörer och andra som skulle upp på tränaruttagningen. Jättekul var det, jag trivs verkligen som fisken i vattnet när jag får leda folk, inspirera och få dem att trivas och ta lite mer än de trodde att de kunde.

Idag var jag på möte på Friskis och Svettis och jag hade blivit godkänd och de sa att jag hade haft det bästa passet på hela uttagningen. Själv tyckte jag ju att det var så men det är ju trevligt när de som håller i det också tyckte det.

Så nu ska jag gå kurser till våren och till sommaren kommer jag få leda egna pass. Men jag ska få vara med redan nu för Friskis och Svettis startar en storsattsning på Ute-träning och jag får vara med i ledningsgruppen för det. Oj vad kul det kommer bli.

Till helgen tänker jag vara helt frisk och komma ut och jogga igen lite lätt, sen drar jag på med träningen så lugnt och fint.

Nu är det ju inte så att jag ligger på sofflocket när jag är sjuk för jag har ju mina hundkurser fortfarande och på fredag ska jag iväg och kura en liten unge. Full fart med andra ord.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av anna »

Ojojoj så KUL det låter alltihop! :D (utom förkylningen då)
Jag är så glad för din skull! :D
Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av anna »

Hej! :D

Veckans träning:
Mån: Zwow 9, 10 min + 3 plankor.
Tis: Pilatesmix 45 min + 3 plankor.
Ons: Zwow 24 + 3 plankor = 20 min. Just den ger en VIDRIG träningsvärk!!
Lör: Zumba power + 3 plankor =45 min.
Sön: Zwow 1 + 3 plankor = 15 min.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Sofies mor
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 26 mar 2009, 16:59
Ort: småland

Re: Träning 2012!

Inlägg av Sofies mor »

Söndag igen ja! :-)
För mig har det blivit promenader den här veckan.
Tis - två tjugominuterspromenader
Tors - fyra tjugominuterspromenader plus en långpromenad på över en timme, plus lite innebandy

Ska försöka få in nått mer än promenader nästkommande vecka.

//sofies mor
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av Tilda »

Må - vila
Ti - pw 6 km, styrka bröst/triceps/axlar/mage
Ons - styrka ben/rumpa
To - pw 5 km, styrka rygg/biceps/mage
Fre - vila
Lö - magtabata-pass
Sö - vila

4 pass och några promenader.

anna, jag tar nog hand om mig. Du gör ju också 4-6 pass i veckan. Inte gör jag mera än det. Och högintensivt har jag inte tränat mycket på hela hösten. Det var ju det som hela överträningen berodde på, inte antalet pass i veckan. Man kan gott träna upp till 6 pass i veckan. Beror ju på hur man lägger upp träningen och varierar tillräckligt.

SusanD, låter jätteroligt och spännande! Lycka till med kurserna :)
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Träning 2012!

Inlägg av SusanD »

Hej alla duktiga träningstjejer.

Från förra veckan blev det ju inte mycket att rapportera eftersom jag var sjuk, trist men sant.

Drar försiktigt, väldigt försiktigt igång den här veckan. Med tanke på årets sjukdomar, dubbelsidig lunginflammation och hjärnhinneinflammation, tänker jag verkligen ta det nätt för jag vill inte prova på någon annan inflammation i år. Tycker faktiskt att det räcker.

Så det får väl bli tre plankor idag.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sofies mor
Inlägg: 127
Blev medlem: tor 26 mar 2009, 16:59
Ort: småland

Re: Träning 2012!

Inlägg av Sofies mor »

Oj, vad veckorna går fort!!
Har inte blivit mer än promenader den här veckan heller. Tre stycken tror jag, varav två med barn i pulka på släp.
Ny vecka, nya tag.

//sofies mor
Sofie, född september -08
Lillasyster född februari -11
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"