Härligt att höra att natten förlöpte så bra
Ang matsituationen så tänker jag såhär - tja, det kanske bara var engångsföreteelse helt enkelt, det blir så ju ibland

. Bäst att inte låssas som om nånting. Han lär ta igen det till nästa mål (?), för oss brukar det lösa sig på det sättet. Under kuren kan barnen vara tröttare och kinkigare än vanligt, det kan säkerligen påverka aptiten oxå. Dock brukar den sätta in i takt med att sömnen sätter sig
I Barnaboken står en massa bra tips om hur man kan agera om matsituationerna strular, jag kan varmt rekommendera att du läser där
Det bästa är att hålla schemat och erbjuda mat när det är tänkt och att inte ge småsnuttar här och där. Jag förstår att du tog till amningen till slut

jag hade dock varit noga med att se till att det bara blev en engångsföreteelse så att det inte är det som blir legio ist för riktig mat (som du skriver, det är det han behöver). Om han gillar fruktpuré - ge det och så skjut in varannan tugga riktig mat

så gjorde jag ett tag när det var lite kinkigt med maten här...det funkade faktiskt...