Mörkläggning vs. öppet fönster

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Mörkläggning vs. öppet fönster

Inlägg av Manfred10 »

Hej!
Vet inte om jag lägger detta på rätt ställe.... hur gör ni med mörkläggning och sova för öppet fönster. Detta går inte ihop för min del, då fladdrar gardinerna för allt vad tyget håller. Även om det inte är storm så fläktar de upp och ner. Inget man direkt vaknar av men särskilt på morgonkulan när ljuset vill komma in så blir det ju ännu lättare med öppna fönster, för ljuset att komma in alltså och därmed lättare att liten vaknar till ordentligt. 8)

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Mörkläggning vs. öppet fönster

Inlägg av TorsMamma »

Jag har om båda inte går att kombinera gjort så att jag har lagt i kolsvart rum. När jag sen lägger mig öppnar jag. Går sen upp runt 04 och stänger igen för att inte få tidiga morgnar.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Alma
Inlägg: 655
Blev medlem: mån 24 okt 2011, 21:35

Re: Mörkläggning vs. öppet fönster

Inlägg av Alma »

Jag har inte snyggaste lösningen men den funkar. Det är en uteliggfilt som har folie på ena sidan och som jag spikat upp på fönsterfodret och silvertejpat på sidorna så att det ska bli tätt. Men en liten glipa vid fönsteröppnaren så jag kan öppna. Fönsteröglan sitter fast med snöre så jag bara behöver dra i det för att stänga med handen i glipan.

Utanpå alltihop, utåt sovrummet, har jag en lite snyggare duk uppspikad.

Men det är alltid mörkt i sovrummet. I vårt fall gör det ingenting för det är inte ett rum som används dagtid.
Förälder till son född 07, BB-fostrad, SHN-kurad en månad vid 2 års ålder
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Mörkläggning vs. öppet fönster

Inlägg av Manfred10 »

Jag vill inte göra allt för stor affär av mörkläggningen för vi använder rummet dagtid oxå.... Men jag får klura lite mer! Tack för svar. Jag har kört nån variant liknande din Torsmamma... men jag är lite för trött för att stiga upp 4... :wink:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"