Tack för så stort engagemang! Jag är så glad att ha er att bolla med!
Det är ju inte på något sätt så att jag är en "Biggset looser-kandidat"

Jag är 163 cm och väger nu
precis som när jag hade PT-samtalet 61,5 kg. I mitt tycke c:a 3,5-4 kg för mycket. Hittade papper från då jag gick in STENHÅRT för LCHF för några år sedan då jag vägde 56,5 kg och var hela 10 cm (

) smalare runt midjan! Men jag vet även att det sättet att leva inte gjorde mig gott. Jag var
dödstrött och tappade mängder av hår. Då jag lade till
lite kolhydrater mådde jag bra igen.
Jag har hittat en balans med kosten som håller mig mätt
och pigg!
Men faktum kvarstår...Jag är lös och dallrig, och magen är som om jag vore i 5:e månaden och jag skojar/överdriver tyvärr inte
Gogglade på uppsvullen mage och såg att många hänvisar till att man även är dålig i magen och har gaser. Inget stämmer där, magen sköter sig fint. Många hänvisar även till mjölkprodukter, men kan man helt PLÖTSLIGT bli laktoskänslig? När man aldrig varit det innan? Och när man inte har gaser/magknip/några som helst symptom? (Förutom svullen mage...) Stress tas också upp och där kan jag ju konstaera att jag stressar. Denna mage parkerade sig hos mig i c:a september/oktober. Jag hade den mest intensiva höst/julförsäljning jag någonsin haft, men det var ändå en "positiv stress" för jag NJÖT av framgången! Från januari och framåt är det negativ stress. Plötsligt är det lågkonjuktur och affärerna beställer inte från mig som innan. Mycket tid går åt till oro och jag har tappat 15% av försäljningen jämfört med förra året. Jag ska ta mega-steget att stå som utställare på Formex i augusti för hutlösa pengar, och det känns lite som vinna eller försvinna...
Oj, vad jag babblar, men det är lite bakgrund.
Jag har mailat min pt, men har ännu inte fått svar.
Jag har läst om boken råsmart familj, men ska läsa mer på hennes hemsida!
Vet ni - jag känner mig som en sådan där mamma som har barn som inte sover om nätterna. En mamma som vill gnälla, men ändå inte vill ändra sig
Jag
vill inte avstå mjölkprodukter eftersom jag tycker de tillför så mycket i matlagningen

När jag dessutom inte märkte någon skillnad, då jag hängde på sambon och inte har några symptom från magen...Men det kanske ändå kan vara något sådant? Kan man testa på vårdcentralen om man är laktoskänslig? Få det svart på vitt? Någon som vet
Gluten utesluter jag om inte helt, så nästan. I och med mitt GI/LCHF-tänk jag haft i många år nu sitter det i huvudet.
Tilda, det låter som du väger så
otroligt lite

Men så ligger du ju i och tränar mest av oss alla i tråden också förstås...Kul att få veta lite hur du äter!
Jag är åter igen inne på att köra en faste-kur. 5-6 dagar och rensa bort något kilo och massa skräp man har inuti. Som en liten sporre. Vill inte
egentligen, men...
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.