Trasiga leksaker.........

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Trasiga leksaker.........

Inlägg av Manfred10 »

Vad gör ni med trasiga leksaker?

Nu snackar jag favoritboken som gått itu efter 1000 läsningar, favvortraktorn som saknar ett hjul (eller 2) :shock: . Ni fattar var. Det är ju supertrist att ha trasiga leksaker och jag förmodar att om jag slänger dem så går det några dagar sen så är de glömda. men det känns lite sorgligt att hiva fordonsboken som sonen ÄLSKAR! Kanske mer sorgligt för mig... :wink: Köper jag en ny likadan eller låter sonen utforska andra bortglömda leksaker?

Här badar barnen inte i leksaker och alla är givetvis inte trasiga. Men några favoriter är rätt hårt åtgångna. :wink:

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Trasiga leksaker.........

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Jag kan känna att är det något de faktiskt gillar så kanske en ny är på sin plats.

Andra saker kan man ju slänga mot att man får något nytt? Men de minns! Det är vad jag vill säga. Min son pratar fortfarande om vissa favvosaker som han hade. Men vi har gett de sakerna till baby kusinen. (sen slänger de dem) Men han är nöjd med att någon mindre faktiskt behöver hans grejer och mår bra av det.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Alma
Inlägg: 655
Blev medlem: mån 24 okt 2011, 21:35

Re: Trasiga leksaker.........

Inlägg av Alma »

Jag välkomnar alla dåliga leksaker som går sönder, och för det mesta gör sonen det också numera. De användbara delarna går till MATERIALLÅDAN. Från den tar vi grejor när vi ska göra nya saker.

Utan varmlim vore det svårt att använda dem förstås. Man måste ha bra lim när man ska göra nytt av gamla reservdelar. En papplåda blir en bild med massor av hjul limmade på, en bildörr limmad på sidan och en ratt som fallit av någon annan sak.

Sen är det större grejor som cyklar. Vi har fått några cyklar och hittat några i en container. De är svårare att meka med men sonen har fått verktyg och med dem och några till bänger vi loss delar och de används nu med rep, silvertejp och lim till en rymdfarkost som vi bygger i trädgården.

Varmlim måste man ha. Och hampasnöre. Varmlim använder man med en limpistol, det är en manick som värmer upp en limstång som man trycker ut i små lagoma doser. Kan användas från 3 år. Man bränner sig lite ibland men det är så kul att lyckas limma ihop så det sitter, så det är värt det, och det blir inte ens första gradens brännmärken.
Förälder till son född 07, BB-fostrad, SHN-kurad en månad vid 2 års ålder
Alma
Inlägg: 655
Blev medlem: mån 24 okt 2011, 21:35

Re: Trasiga leksaker.........

Inlägg av Alma »

En papplåda blir en BIL menar jag förstås.
Förälder till son född 07, BB-fostrad, SHN-kurad en månad vid 2 års ålder
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Trasiga leksaker.........

Inlägg av Manfred10 »

Tack för bra tips! :D

En del saker åker nog i sopen i alla fall, och så ska jag sortera upp allt så att inte allt behöver stå framme jämt. Det blir ju mer spännande att ta fram nygamla leksaker efter några veckor igen! Lite NYA böcker måste införskaffas.

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"