Det var längesen nu. Det beror på att Lillso har blivit en SS! =D> Vi är sååååååå glada. Känns helt fantastiskt att vi har fått sova flera dagar, veckor och månader nu.
Nu har vi dock stött på lite småsaker jag skulle vilja ha lite synpunkter på.
I de situationerna känns allt urballat så man går in och vänder snabbt till rätta och solfjädrar och ramsar ut. Blir stort tjut. Sen har man fått sitta där och buffa. Det brukar få henne att somna om.
Kan det vara så att nu när hon så sällan hör ramsan på natten inte riktigt förstår budskapet och blir arg ist?
Vi har nu 12-45-2-20. Middagsluren blir aldrig 2 timmar numera. Hon sover kanske 30-45 min max och ibland inget alls. Känns som om middagsluren kommer så snabbt inpå efter f.m. luren. Blir bara 2 timmar emellan.
Schemat:
8.00 God morgon
9.45 sova 45
12.30 sova 2 h
16.30 sova 20 min
20.00 God natt
Även första luren kan trassla. Om hon vaknat innan god morgon t.ex. 7.10 och legat och snackat och busat för sig själv ett tag är hon tillräckligt trött för att däcka 9.45, men sover hon ända till 8.00 är det svårt att sova då. Brukar bli tjutande osv.
Hur kan man justera för att det ska passa Lusloppan? Jag vet inte hur jag ska göra. Man brukar ju ta bort e.m. luren först men ibland känns det som om f.m. luren ska ryka först. Å andra sidan behöver hon den luren när hon vaknat tidigt på morgonen märker jag för hon blir trött och grinig efter frullen.
Detta blev rörigt men ni hajjar säkert