Kiss i kalsongerna

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
mamma.m.35
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 18 mar 2012, 01:20

Kiss i kalsongerna

Inlägg av mamma.m.35 »

Hej!

Vår son slutade med blöjor strax innan han fyllde 2 år i november och sedan dess har det funkat fint. Förutom att han i januari kissade på sig "med flit" men det gick snabbt över när han insåg hur jobbigt det var att hjälpa till med att byta byxor, ner i tvättkorg osv...

Nu är han ca 2 år och 4 mån och har den senaste veckan alltid kiss i kalsongerna. Man ser att han är kissnödig och står och "hoppar" lite och trycker på snoppen. Har testat lite olika att säga att nu går vi och kissar och så gör vi ju det. Men när jag inte säger något (har kört på det de senaste dagarna)då väntar han så pass länge med att säga till att han behöver kissa att när vi väl sätter oss på pottan då behöver vi byta kalsonger och byxor. Jag har berättat att snoppen inte tycker om att det är kiss i kalsongerna osv...
Ska han hjälpa till med att lämna kalsonger och hämta nya osv och göra det krånligt? Känns bara som att det är annorlunda denna gång mot när han där i januari verkligen tittade på en och typ riktigt medvetet lät allt kiss komma.

Tack för världens bästa forum,
Kram
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Kiss i kalsongerna

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

MIn son hade nog i över 1 års tid en sån situation att han höll sig lite för länge och när han sen behövde kissa så kom några droppar i kalsongerna och behövde bytas.

Samma som alltid, byta själv, ta fram nya själv osv.... Det är inget straff, utan bara så det går till. Inte curla tänker jag. OJDÅ. kiss i byxan, det löser du fint. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"