Efter en härlig smekmånadsfas med en väldigt duktig sov- och matkille, har jag lite frågor ang. schema och kvällstrassel. Redan från början sov Alton 2 tim i sträck och det har väl hållit i sig ganska bra sedan dess. Han äter enligt standardmodellen, men sedan en vecka ungefär trasslar det till sej på kvällen för oss.
Vi har inget spikat schema ännu men rytmen sitter; 1,5 tim vaken/2 tim sömn. Han äter oftast två ggr på natten. Har skippat 01:00 målet ett par gånger men inte helt av sej självt ännu. Han vaknar oftast runt 07:00 och vill sen gärna sova direkt efter (som om det vore natt). Det har vi (mamma och pappa också
Sedan en vecka ungefär strular det som sagt till sej på kvällen. Det har inte funkat att lägga honom igen efter sista målet efter bad (runt 20-tiden). Han har varit helt hysteriskt övertrött och inte velat släppa bröstet. Han har ofta varit klarvaken och gäspat samtidigt. Oftast somnar han inte förrän 22:30 och då har han alltså varit vaken alldeles för länge! Två mål mat under samma vakentid alltså med en tokig mamma som inte kan göra någonting annat hela kvällen!
Vi har försökt med en lur på 20 min och med max vakentid på 1,5 tim. Det verkar inte tillräckligt. Ikväll vill jag försöka med max vakentid på 1 tim. Se om det hjälper.
Har någon tips och råd? Mitt huvud är som ett såll och jag får inte riktigt till ett bra schema. Vill gärna sätta igång och bli av med 01 målet också, men innan kvällstrasslet är löst orkar jag inte vara uppe och vagna på natten också.
Övrig info: Vi äter kl 18:30, då har pappa kommit hem från jobbet. Vill hest ha båda pojkarna i säng kl 20:00.
Tacksam för hjälp!