Ett snabbt svar innan jag ska iväg.
Jag tror ni har hamnat i ett litet buffningsträsk. Ingen fara på taket sånt tar ni er ur med rätt attityd. Nu är det färdigbuffat nu får du arbeta med din röst istället. Öva på mannen och han på dig. Olika tonlägen och ni måste hålla en dialog med barnet. Ge honom inte möjligheten att skrika upp sig utan svara högt och tydligt med ramsan i stil med "nu ska all barn sova, mamma har 10 andra små bäbisar att gå till så nu måste du faktiskt sova". Vänta 2 min, lyssna på hans frågor och svara med en ny ramsa. Håll på så tills han blir lugn. Sluta INTE förräns barnet är lugnt och somnar.Nu är det första natten på uppföljningsveckan. Han somnade på 20 min, men det krävdes buffning. Vi körde hårt med skrattet till gonattet, sedan försökte vi lägga tillrätta och ramsa ut. Men han skrek upp sig rejält. Försökte med ramsa ett par gånger men fick buffa tillslut och då lugnade han sig.
Någon annan får gärna fylla på med mer information här för jag hinner tyvärr inte svara mer idag..
Lycka till!!
Kom ihåg att det viktigaste i en lyckad kur är din egna attityd
Läs på i boken om uppföljningsveckan samt de två första delarna om lugnet och sedan om säkerheten. Alltid bra att färska upp informationen...