Farmor ska passa lillen, help!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
sue
Inlägg: 49
Blev medlem: fre 26 aug 2005, 11:23

Farmor ska passa lillen, help!!

Inlägg av sue »

hejsan!

Har en knasig fråga och skulle vara lycklig över ett snabbt råd. Svärmor ska passa wille 7 månader imorgon, inte så länge men ändå! ungefär 3-4 timmar men långa lunchsömnen berörs.

Farmor vill alla väl och längtar efetr att rå om sitt lille barnbarn, emn hon tycker att det är hemskt att lägga barn på detta sätt och det behövdes minsann inga kurer på hemmes tvillingar när de var små och har man barnvakt ska väl de få fixa sömnen som de vill. :roll:

Jag sitter här med magont och oro för att allt som vi har arbetat upp under hösten ska förstöras! :cry:

Jag vill ju gärna kunna lämna till farmor men hon är så envis med att göra på sitt sätt och jag litar inte på att hon gör som vi säger även om hon säger att hon ska göra det!

Vad gör man åt sådana barnvakter? jag vill ju att mina barn ska kunna vara hos farmor och farafar utan min eller min mans närvaro.


mvh sue
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Skriv ner schemat, så detaljerat du kan. Lämna över det med barnet. Om och när lilla älsklingen "krånglar" kommer hon minsann att kika på schemat. Du behöver inte prata om det, bara lämna :!:

Och minns att en gång är ingen gång. Ingenting hinner förstöras på 3-4 timmar :!: Sov nu gott och lugna magen med varm mjölk :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
mrs tall
Inlägg: 438
Blev medlem: ons 23 nov 2005, 18:43
Ort: NY, USA

Inlägg av mrs tall »

Du... hade mina föräldrar här under julen, och passade på att sova ordentligt under några lurar.. Med resultatet att mormor trots att jag specifikt förbjudit gett nappen under lurarna. :evil: Vilket jag ju inte kom på förren ungen gallskrek under varevigaste en lur och att vagna hjälpte föga. Suck!!! (Vi har aldrig gett nappen under dagslurarna, någon ensataka ggn under nattsömnen dock...) När jag ställde henne mot väggen så medgav hon att visst har hon gett nappen för det är ju så enkelt (att vagna 2 sekunder vid krisläge är så alltså inte det? Dessutom somnar han oftast om av sig själv.)

Iom att jag överlåtit ca 2 dagars lurar åt henne, så blev det ju allt som allt 6 lurar vilket räcker tydligen mer än väl för en liten kille att snappa upp det här med napp. Shit vad förbannad jag blev!! :twisted: Och mormor ansåg förstås att jag är en urusel mamma som inte låter barnet få napp när han en ggn har ett så stort sugbehov (PYTTSAN!... Med det ansåg hon att sugbehov är det samma som lite gnissel vid 45 min gränsen.) Och visst har det blivit människor av hennes barn och andra barnbarn också och hon har alltid gjort som hon velat osv, osv, osv.... Ja, du känner väl igen ramsan vid det här laget!

Så, en ggn är ingen ggn men 6 ggr är definitivt 6ggr för mycket! Skall resa hem om några veckor, och det blir nog inte mycket barnvaktande för vår del... Orkar helt enkelt inte börja allt från början igen.

Mormor får vakta sin lilla pluttis men bara ett pass här och där, men inte hela dagar än så länge. Och nappar tar jag inte ens med mej till dem! :wink:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"