Hej! Sitter med penna och papper och tänker och knåpar på det nya schemat till lillskruttan som nu är 7 månader.
För om sanningen ska fram så har vi aldrig gjort någon förändring på hennes schema sedan hon var liten spädis.. Då vi utgick ifrån 2 Tim vaken 2 Tim sömn... Flytt till nytt land och stad och dödsfall i familjen har tagit fokus ifrån mkt. Men nu går det inte vänta längre lillskruttan säger klart och tydligt att hon nu är redo för en nödvändig förändring!!!!
Idag ser det ut så här:
8.00 vakna, äta ca 220 ml ersättning
10.00 -12 sova
12 äta en liten burk barmat plus flaska ca 120 ml
14.00 - 16.00 sova
16.00 äta ca 240 ml
Mellan 19.00 19.30 äta ca 220 ml (somnar väldigt gärna efter maten i famnen)
Bus med stora systervstorebror , Slurk innan sova
21.00
Lillskrutan är lite efter med att äta fastföda än vad jag önskar.. Men vi jobbar verligen på det nu! Och hoppas vi ska komma ifatt snart. Hon följer sin växt kurva och mår bra!
Vill väldigt gärna börja komma ut med de störrebarnen mera, träffa nya kompisar, stora syster vill börja dans osv.och gärna få in lite egentränings tid

finns gym med jättebra barnpassning

Storebror sover kl 13 egentligen men har nu sovit middag vid 14 så vi ska hinna ut en sväng allihop när solen är uppe! Lillskruttan är en sängsovare, sova i vagnen 2 Tim har än inte funkat...
Så önsklemålen är att hon antigen lägger sig INNAN storasyster och storebror eller EFTER. Det blir bara super stressigt och inget mys alls om alla ska lägga sig samtidigt då jag lägger dem 9/10 gr själv.
12 Tim sömn
Ett långt sovpass inne mitt på dagen.
Förslagschema 1.
Vakna 8.00
Äta 8.00
(9 köra storasyskon till dagis , risk att hon somnar i bilen)
10-10.45 sova 45 min
Äta 11.30
Sova 13-14.30
Hämta storasyskon senast 15.00
Äta ca 14.30
17.00 Sova 20 min
17.30 äta middag kvälls slurk,bad,bus
Sova 20.00
Vill helst lägga de stora barnen senast 20.00.
Lite tips och synpunkter ?
Tack!