Kura om

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
irismamma
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 28 jul 2011, 10:31

Kura om

Inlägg av irismamma »

Vi kurade vår dotter i somras och allt har gått jättebra tills för några veckor sedan. Förkyling, tänder och ny förkylning har ställt till nattningen.

Hon gillar inte alls sf längre, vrider sig bara och ställer sig. Ska man då istället gå direkt på natt två och köra mer med ramsan. Vill inte ta i och hålla henne nere med sf.
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Re: Kura om

Inlägg av miar70 »

irismamma skrev:Hon gillar inte alls sf längre, vrider sig bara och ställer sig. Ska man då istället gå direkt på natt två och köra mer med ramsan. Vill inte ta i och hålla henne nere med sf.
Japp, inget solfjädrande här - det är en tös som vet vad som gäller och det gäller att ni nu kan förmedla lugnet och säkerheten igen till henne. Tänk på att husljud är ett TOPPENverktyg när det trasslar, ljud är trygghet! Och mycket glada läggningar, satsa hårt på skrattet till gonattet :D

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
irismamma
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 28 jul 2011, 10:31

Re: Kura om

Inlägg av irismamma »

Tack då tänkte jag rätt. Vi kör på ännu mer med skratt innan läggning och sedan nattar med ramsan som satt så säkert förut. Som sagt hon vet ju, bara jag som klantat mig. Förr sov hon alltid 20-8 utan att vakna. Efter att det började strula så vaknade hon säkert 3-4 ggr per natt. Igår när jag började om och hon somnade själv i sängen igen så vaknade hon alla fall bara 1 gång. Då använde jag bara ramsan tills hon somnade om och vaknade som hon skulle kl 8 :-)

Tack för svaret, ibland behöver man verkligen stödet.
Sofias mamma
Inlägg: 381
Blev medlem: tis 02 jan 2007, 15:11
Ort: Stockholm

Re: Kura om

Inlägg av Sofias mamma »

:D Hur går det för er?
:heart: Storasyster född sept 2006. :heart:
:heart: Lillasyster född mars 2010. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "