Barnsäng till 4-åring

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Krisse
Inlägg: 507
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 11:51
Ort: Södermanland

Barnsäng till 4-åring

Inlägg av Krisse »

Hej!

Är det någon som har bra tips på den första nya sängen?

Vår dotter fyller fyra i februari och skall få sin första riktiga säng i julklapp. Hon verkar riktigt längta efter en större säng men sover ändå väldigt gott i spjälsängen.

Men hon rör sig väldigt i sömnen och de gånger vi sovit borta och hon sovit i stor säng har alltid resulterat att hon fallit ur några gånger. Jag har letat efter någon bra säng med liten kant. Jag vill så gärna ha en riktigt mysig säng, gärna med en sovgavel så det känns lite ombonat.
IKEAs tyckte jag inte var så mysiga, på blocket har jag letat. Hittade en på en nätsajt men den kostade ju 3000 kr :shock:

Är det någon här som har hittat någon bra säng till sina barn?

Tack så länge.
Emmy 080212
Rasmus 091223
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Barnsäng till 4-åring

Inlägg av Tetz »

Stort steg för den lilla människan att få en stor säng :D

Mina barn sover ju fortfarande i spjälsäng, men jag har funderat en del på hur vi ska göra sen (kanske för att jag är prylgalen :oops: :lol: ). Jag tycker att såna här Dream tubes verkar mysiga. Då kan man ju köpa en helt vanlig 90-säng så slipper man köpa ytterligare en säng om några år :D

http://shop.alltforforaldrar.se/dream-tubes.html

Det kan ju även vara mysigt med sänghimmel så blir det som "väggar" runt huvudändan på sängen. Det går att fixa på flera olika sätt, så hojta om du vill ha förslag! :D
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Krisse
Inlägg: 507
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 11:51
Ort: Södermanland

Re: Barnsäng till 4-åring

Inlägg av Krisse »

Hej Tetz!

Tack för svar :D

Jag har aldrig sett "Dream tubes" förut, vilken rolig grej :lol:
Men sängen blir ju lite smal kanske :-k
Det kan ju även vara mysigt med sänghimmel så blir det som "väggar" runt huvudändan på sängen. Det går att fixa på flera olika sätt, så hojta om du vill ha förslag!
Det var ju en bra idé! Jag vill gärna ha förslag så länge det inte innebär att jag skall sy haha

Kram Krisse
Emmy 080212
Rasmus 091223
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Barnsäng till 4-åring

Inlägg av Tetz »

Krisse skrev:Men sängen blir ju lite smal kanske :-k
Mm, kanske. Men det är väl främst en längre säng hon behöver nu eller? Man kanske kan ha tuberna som en övergångsgrej i nåt halvår?
Krisse skrev:Det var ju en bra idé! Jag vill gärna ha förslag så länge det inte innebär att jag skall sy haha
En liten raksöm kanske du överlever? Annars går det nog att fixa med säkerhetsnålar :wink: :lol:

:arrow: Skruva upp en eller flera hyllkonsoler ovanför sängen och trä tyg över (det går utmärkt att köpa ett stort underlakan i lämplig färg så slipper du fålla :P) Hittade bara en bild på en vuxensäng, men du ser principen:
http://lillakamomilla.blogspot.com/2009/08/gastrum.html

:arrow: Du kan köpa en färdig sänghimmel som bara behöver en krok i taken, typ en sån här: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20130878/ Det finns fler varianter från andra märken.

:arrow: Takskenor med tyg som gör "väggar" runt sängen.
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Krisse
Inlägg: 507
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 11:51
Ort: Södermanland

Re: Barnsäng till 4-åring

Inlägg av Krisse »

Tack snälla för alla förslag :D

Ibland önskade jag att jag var riktigt pysslig så jag kunde fixa sådant själv, men jag kan ju köpa en färdig hmmm :-k

Nu får jag fundera så återkommer jag

tack och kram så länge
Emmy 080212
Rasmus 091223
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Barnsäng till 4-åring

Inlägg av Tetz »

Hehe, kom på fler saker :lol:

:arrow: Det finns även ett löst stativ du kan köpa och ställa bakom sängen
http://www.babyland.se/stativ-for-sangh ... 68601.aspx

:arrow: Våningssäng! Går att göra hur mysig som helst på nedervåningen :D

Nu ska jag sluta "Äntligen hemma"-spamma din tråd :mrgreen:

Kram
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Krisse
Inlägg: 507
Blev medlem: fre 07 sep 2007, 11:51
Ort: Södermanland

Re: Barnsäng till 4-åring

Inlägg av Krisse »

Nu ska jag sluta "Äntligen hemma"-spamma din tråd
nej det får du gärna göra
jag önskar att jag bara kunde får ta hit dig istället :lol:
Emmy 080212
Rasmus 091223
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Barnsäng till 4-åring

Inlägg av Tetz »

Krisse skrev:jag önskar att jag bara kunde får ta hit dig istället :lol:
:lol: :heart:
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"