Natt-bajs

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
anla

Natt-bajs

Inlägg av anla »

Hej igen!
Fick så bra svar på min förra fråga att jag ställer en till! (kanske en dum fråga men...)
Hur gör jag med "natt-bajs"? Min dotter (8,5mån) håller på att få tänder och bajsar nu ofta på natten. I samband med detta gnäller hon och ibland gråter hon lite. Ska jag alltid kolla upp nr 2 varje gång hon vaknar och/eller gråter? Hur tänker man enl. SHN? I vanliga fall har detta inte varit ett problem men det känns inte värdigt att hjälpa henne somna om med bajs i blöjan :)

Några tips på hur man minskar förekomsten av natt-bajs?
Mamma till liten älskling född februari 2011, kurad vid 5 månader och en underbar fosterson född 1994, varken kurad eller uppfostrad :-D ;-)
blivandemamma
Rådgivare/advisor

Re: Natt-bajs

Inlägg av blivandemamma »

Hej!

Allt kan man ju inte styra över, tex bajset :lol: men en sak är säker, man vaknar först och bajsar sen. Så att hon vaknar beror snarare på 8-månadersångesten (om du inte läst om den så gör det i barnaboken!) Här är förhållningssättet viktigt!

Sedan är det självklart att man skall byta en bajsblöja tycker jag. Tycker inte du det? :wink: Men utgå inte från att hon har bajsat för att hon vaknar!

:heart:

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"