Bara så att vi är på det klara.... när du skriver att du går in med bekräftelsen så menar du väl inte att du går in i rummet? Ramsar gör man utanför, där du håller vakt så att inte vargen kommer. Du ska ha sista ordet och ramsan ska följa med in i sömnen, det är vanligt att de protesterar när du bekräftar i början. Lyssna avvakta... ökar eller minskar protesterna... ökar de påminner du igen, utanför dörren. Bekräfta när hon lugnat sig igen.En fundering till: När jag ramsar o jag märker att hon tystnar går jag in med bekräftelse o då börjar hon stissa upp sig igen och lugnar inte ner sig. Har då väntat ett tag och börjat ramsa igen...e det rätt så?
Gå in i rummet vid den här delen av kuren ska du endast göra vid riktig kris! "Tillrättavisning" som du skriver, menar du då besked? Du ska inte tillrättavisa henne, du talar lugnt och tryggt om MED ramsan att hon kan sova lugnt.Hoppas denna natt blir lika bra som första natten, sov igenom den och gick in sista gången med tillrättavisning vid 12 sen....sooov vi....hörde att hon bökade vid 03 men då va jag påväg o då hade hon somnat om
Läs på mer i verktygslådan i SHN-boken där finns så bra beskrivningar av Beskedet-påminnelsen och bekräftelsen.
Jenny