53% vill vara hemmafruar :-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

53% vill vara hemmafruar :-)

Inlägg av Mata »

Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
LilloppansMamma
Inlägg: 742
Blev medlem: fre 04 feb 2011, 12:31
Ort: Västra götaland

Re: 53% vill vara hemmafruar :-)

Inlägg av LilloppansMamma »

:lol:

Att vara hemmafru hade nog med tiden gjort min familj väldigt olycklig! Haha, suraste hemmafrun i stan :lol:
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Re: 53% vill vara hemmafruar :-)

Inlägg av Mata »

Nehej, man kan ju göra nästan vad man vill när man är "hemmafru", hehe... Gäller bara att komma underfund med det. Hehe... Så tänker jag. :D
Innan dess kanske man inte riktigt vet vad man ska hitta på?
Jag har i alla fall lite olika små projekt utöver hemmet och barnen som gör det intressant och roligt att kunna vara hemma. Men jag vet inte hur det blir när alla barnen kommer vara i skolåldern, det blir en intressant fas av livet. Känns nästan som pension när jag tänker på det. Vad ska jag då hitta på halva dagarna??? :lol:
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
LilloppansMamma
Inlägg: 742
Blev medlem: fre 04 feb 2011, 12:31
Ort: Västra götaland

Re: 53% vill vara hemmafruar :-)

Inlägg av LilloppansMamma »

Jasså, du är så listig. 8) :lol:
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Re: 53% vill vara hemmafruar :-)

Inlägg av Mata »

Hehe... Vi påtar i trädgården, lagar mat från grunden, bakar bröd, borstar kor och jag är med i lite olika små projekt som intresserar mig och så. Jag kan faktiskt inte förstå hur det kan vara roligare att självförverkliga sig bakom bandet på ICA än att ha hemmet som bas för sina aktiviteter.
Vi sparar ju massa pengar på att inte köpa halvfabrikat och att vi köper second hand, hittar på billiga nöjen o s v.
Jag tror att om jag jobbade så skulle vi få betala för annat, t e x bröd och mat för jag skulle nog inte orka odla då.
Det blir ju tusentals kronor vi sparar in.
Å skulle barnen gå på dagis skulle vi behöva skjutsa dem dit och det skulle kosta massvis med (bor en bit från närmsta dagis)...

Men vi har lite kooperativ med andra hemmamammor i byn, 2 timmar om dagen 4 dagar i veckan och då får man lite ledigt ibland vilket jag också tycker är skönt.

Men som sagt, hur det blir när alla går i skolan (om bara 5 år!!!) det undrar jag...
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"