Nu har jag bestämt mig, nu får det vara nog! Vår trixarkille 3 1/2 år måste "morgonkuras". Han vaknar vid femtiden och somnar inte om, stör oss andra med diverse tjafsande :
Ska jag ha stängd dörr och sitta utanför eller ska jag sitta i dörröppningen?
Jag känner mig orolig för att lilltjejen på 3 månader kommer att vakna av hans gråtattacker.... men det är väl en smäll man får ta för att få till hans sömnproblem. Funderar på att ta ned vagnen till källaren och låta fadern sova där med henne.... men jag ammar ju fortfarande en gång på natten + att det kanske är dumt att börja tjorva med hennes nattsömn som funkar bra
Inatt har han sovit hos mormor o morfar för att jag skulle få sova lite bättre (pappan jobbar dygn på ambulansen) så det var bara jag o lilltjejen hemma inatt... sovit ganska bra, skönt. Nu ligger hon o sover sin morgonlur och jag hade tänkt sova samtidigt MEN kunde inte sova för jag pratade med mormor o morfar innan och han hade vaknat kl 05 och inte somnat om (inte för att jag begär att de ska fixa att få honom att somna om) men jag kände att jag blir så arg/ledsen och känner att nu får det vara nog. Han behöver sova! Så jag tror det är dags inatt, om jag får lite svar o stöd härifrån så jag känner att jag har fått attityden
Snälla, behöver hjälp!
/Myra