Frågor efter kuren

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Låst
Ensamma mamman

Frågor efter kuren

Inlägg av Ensamma mamman »

Hej,
Nu har jag kurat min nu 10 månaders tjej och hon sover bra. Somnar 19 och skriker till någon gång under natten då jag ramsar henne.

Några saker är dock fortfarande knepiga:

1. Vargtimmen
Hon vaknar vid 5 varje morgon. Oftast lyckas jag få henne att antingen ligga och snacka och ibland somnar hon om. Inte alltid. Jag tar aldrig upp henne före 06.30 (eg. vill jag göra morgon 06.45). Vi sover i samma rum så detta betyder att vi båda är mer eller mindre vakna från 05.00. Hur får ni era barn att somna om i vargtimmen? Jag har läst i boken men jag upplever inte att ramsandet funkar, hon somnar sällan om iaf... Snart går vi över till vintertid och då blir detta olidligt...! Måste få någon rätsida på detta!

2. Argskrik vid läggning - daglurar
Hon är ofta arg när jag hon ska sova på dagen. Hon skriker och är som sagt förbannad i 2-10 min men sen somnar hon alltid in och är superglad när hon vaknar. MIn fråga: är hon övertrött (jag misstänker det)? Jag gör nämligen alltid samma sak, alltid på samma sätt, puss och kram, lägger ner, på täcket/filt och ramsar med "lugn vanlig" röst, går ut/lbackar från vagnen. Jag tror att hon vet precis vad som gäller men har svårt att komma till ro. Vad tror ni? Ett tag var jag orolig att hon inte kände sig trygg men eftersom jag gjort på samma sätt varje dag i en månad så är jag nu tveksam till att otrygghet skulle vara problemet.

Några kloka synpunkter, idéer?

Varma hälsningar
Ensamma mamman
LilloppansMamma

Re: Frågor efter kuren

Inlägg av LilloppansMamma »

Hej!

Vi föredrar en tråd/barn. Det blir lättare för samtliga parter att ha all information samlat på ett ställe.

Jag ska se om jag kan klistra in detta i din "gamla tråd" (ha tålamod mig med, då jag inte provat detta innan :wink: .
:heart:Lilloppan född 110101 :heart:

Kurstart 10 juni-2011. SS vid ~7 månader \:D/
Låst

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"