Hej och god kväll, natt 3 och snart dag 3 genomförd. Inför natt 3 var det min tur att lägga och vi tycker det gick bra, hade kanske hoppats på lite snabbare men det tog ungefär lika länge, tom ett par minuter längre än natt 1 & 2, vi tolkar det som en liten miniprotest mot att mamma helt plötsligt anlände till arenan

. Men som sagt, hon sov på 15 minuter och var mest irriterad/arg i de frågor som kom. Sedan sov hon i ett sträck till 4.06 då jag fick ramsa påminnelse 2 ggr totalt + bekräftelse efter att jag avvaktat så länge som jag kunde. Rätt eller fel, ska jag kanske ramsa så fort jag hör något fortfarande? Hon somnade iallafall om efter snackmummel och kanske 15 minuter. Sov vidare till 5.47. då började hon snacka, väldigt lågt ett bra tag som steg och sjönk. 6.35 började det gnällas och stegras, jag ramsade och hon lyssnade men började gnälla och sen gråta så fort jag slutade (hon ska sova till kl 7) Fråga nr 2: Skulle jag ha ramsat när hon snackade förnöjt i nästan 40 minuter så att hon ev somnade om? Vi använde oss av marginalkvarten imorse och då var hon inte så glad men blev tyst och log sedan när vi drog på med vårat GOD MOOOOORGON att det var en FANTAAAASTISK MORGON OCH HEJ OCH HÅ VAD KUUL

Hon hade en blick som sa: Varför säger ni godmorgon nu när ni VET att jag varit vaken i en timme redan

Är lite osäker på hur vi ska bete oss om hon är/blir upprörd PRECIS när uppvaknandet ska ske och hon har varit vaken ett bra tag, dvs rätt osannolikt att hon kommer att somna om av en ramsa på några minuter. Ska vi buffa henne lugn och göra godmorgon när hon inte är ledsen, dvs bara vända på henne efter buffning när hon lugnat sig och köra godmorgonritualen direkt på?
Dagslurarna gick både bra och mindre bra idag. Det största framsteget var att hon somnade på ramsa i vagnen lur 1 på morgonen, har inte hänt tidigare! =D> Mindre bra var att hon vaknade efter 45 minuter på sitt långsov (1 1/2 timme) och ville inte somna om trots vagning, så fort jag stannade vagnen ville hon upp (rädd för att fastna i vagningsträsket också) och lur nr 3 vaknade hon 10 minuter för tidigt (45 minuterspass). Lyckades få in en 5minuterslur på eftermiddagen men undrar hur det går inatt (natt 4) när hon sovit lite för lite under dagen...

Blir spännande att se. Sen var det maten...hon har de tidigare dagarna ätit otroligt bra och kräkts upp rätt mkt (hon är en glupsk tjej

) men idag när jag verkligen trodde aptiten skulle slå till ännu mer så har hon ätit betydligt mindre

Jag trugade men ju mer jag trugade ju mer arg blev hon så till slut fick jag ge mig. Gav istället bröstet och det tog hon gladeligen och låg länge och väl och åt/gosade (dock vet jag inte hur pass mkt mjölk jag har längre, känns rätt fattigt inuti numer faktiskt

). Sen tycker jag även att hon varit mer gnällig idag än både dag 1 och 2. Tidigt bakslag? Tips? Kommentarer? Kram Ulrika