Jag o min man valde den mest olämpliga tid att SHN-kura vår lilla älskling på 4,5 mån. Trots julbesök o julstress så försöker vi vara konsekventa o inte vika från schemat (mycket svårt då folk ska lägga sig i).
Tyvärr så missförstod vi kuren i början (alldeles för mycket vagning) o därför har den tagit extra lång tid. Vi började den 15:e dec och nu visar hon tendenser på att förstå att här ska sovas o utan någon vagning!
Problemet nu är att hon blir skräckslagen varje gång hon läggs i vagnen. Hon kan ha skrattat o stojat men övergår ändå till förtvivlat gråt då hon läggs. Vad gör vi för fel? När ska hon förstå att somna utan gråt. Det är hjärtskärande men vi vill inte ge oss. Det verkar som om hon måste gnälla o tycka synd om sig själv innan hon somnar.
Lite frågor som vi uppskattar att få svar på:
När kan man flytta över henne till spjällsängen, vagnen känns så trång.
När kan man börja ändra i schemat? Vi använder det som AW föreslog i Lathunden. Vi tycker det är för tätt mellan sista 45min o nattsömnen. Vill hellre lägga till en timmes nattsömn, dvs 20-8 o ta bort sista 45min.
Ska det vara mörklagt även vid dagslurarna?
Om vi går på promenad, ska hon ha somnat innan? Hon somnade för någon dag sen under promenaden o så fort vi kom hem o vagnen stod still så skrek hon. Hon skrek sig igenom hela 1,5timmes passet. Vägrade sova utan vagning. Suck!
Det var mycket på en gång. Hoppas på er hjälp.