Nej nu får du ursäkta om jag tycker att du tänker lite fel med smakisarna. Men hur besvärligt skulle det vara att ge en portion gröt en gång om dagen. Du säger ju själv att lilla barnet trasslar med maten, vilket de flesta i den åldern gör för livet omkring själva maten börjar bli så intressant.
Jag förstår att det är mycket att stå i inför dopet men ungen ska ju i alla fall äta och då är det väl bättre att hon får något i sig än att tiden går åt till trassel? Men det är ju vad jag tycker, du kan ju tycka helt annorlunda.
Om du helammar så kan du efterjaga med ersättning efter varje gång för att fylla på lilla magen. Vi har givit alla våra barn Nan då vi tycker att det är lite mildare för små magar. Ha nu en lite positiv inställning till att hon tar flaskan, det blir ju så mycket lättare då för alla inblandade.
Gröt gör du jättelätt själv så kan du hoppa över de dyra och slibbiga köpegrötarna. Ta 1/2 dl havregryn som du smular ordentligt smått mellan fingrarna, häll på 1 dl vatten och så in i micron. Häll i en skvätt rapsolja och så lite katrinplommon som du också gör själv, det är plättlätt. Lägg i blöt på kvällen, häll av vattnet i en skål, mixa och tillsätt det avhällda vattnet tills du får en bra konsistens. Frys in i iskubsformer så kan du bara plocka fram så många du behöver, mycket praktiskt.
Så nu har jag skällt klart, hoppas du tar det på rätt sätt för jag vill bara väl.
Kram Susan