Erfarenhet av Timmy Teutonia eller annan liknande vagn!

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Erfarenhet av Timmy Teutonia eller annan liknande vagn!

Inlägg av LindaVega »

Är i behov av en lite mindre vagn, men som ändå funkar som sovvagn.

Helst fullt liggläge alltså, och tillräckligt stor att sova i. Just nu för en snart ettåring, men gärna upp till tre år.

Ska kunna köras i alla väderlag (läs snö, snöslask)

Framåt/bakåtvänd spelar inte så stor roll. Än så länge sitter han vänd mot oss, men snart så vill han nog vända på sig. Vi går mest cykelvägen ner mot dagis7skola eller i närområdet, ibland på stan en stund. Men det viktigaste är att den ska kunna sovas i. I höst är det hämtning under lunchlur, så det blir till att sova i vagnen varje dag.

Har läst om Timmy Teutonia och tycker att den låter bra. Erfarenheter? Tycker den ser liten ut när jag ser på bild, men den kanske har tillräckligt sovutrymme?

Andra bra vagnar?

Tacksam för tips

:heart:

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Re: Erfarenhet av Timmy Teutonia eller annan liknande vagn!

Inlägg av Elle »

Vi har en Teutonia Timmy som vi är supernöjda med! Lätt att köra, vi har terränghjul och rejäl men ändå smidig. Lillasyster som är låååång, får fortfarande rum att sova i den.

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Tetz
Inlägg: 1148
Blev medlem: mån 16 feb 2009, 14:49

Re: Erfarenhet av Timmy Teutonia eller annan liknande vagn!

Inlägg av Tetz »

Jag vet många som är nöjda med sina Timmys! :D Det jag dock hört från flera är att bromsen kan börja krångla lite efter nåt år.

Vi har en Kronan Sulky till storasyster och den är kanon. Fullt liggläge och terränggående :D När det var löjligt mycket snö för något år sedan bytte vi dessutom till de hjul som egentligen hör till duovagnen (mycket större).
http://www.kronan.com/sv/barnvagn/sulky-gron
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Re: Erfarenhet av Timmy Teutonia eller annan liknande vagn!

Inlägg av LindaVega »

Hej och tack!

Båda vagnarna låter bra. Gillar väskan som följer med Kronan. Kanske svårt att få om man köper begagnat dock :-k

Ska kolla blocket nu (och samtidigt sälja av tre- fyra vagnar som står i garaget :oops: :lol: )

:heart:
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Re: Erfarenhet av Timmy Teutonia eller annan liknande vagn!

Inlägg av chokladkaninen »

Hej! :D

Jag har en Teutonia Timmy, som vi har haft mycket nytta och glädje av, fast nu har den faktiskt bara stått i flera månader för Lillebror gillar att gå själv.... och så har vi köpt en cykelkärra också. Teutonian är tillräckligt liten för att få plats i bilen, i hissen etc, och Lillebror har sovit i den några gånger då hans sömnpass har kommit i kläm. Vi har använt den jättemycket, och tyvärr flugit med den lite för många gånger så att den har blivit lite skev. :cry: När jag köpte den avhandlade jag saken rejält här: http://annawahlgren.com/forum/viewtopic ... 20&t=21567

Kanske hittar du nåt användbart där? :wink:
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"